חיל-האוויר קיים אתמול את המיזם החילי "מאווירים את זה הלאה" לרגל אירועי ה-70, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. במסגרת המיזם אירח חיל-האוויר בבסיסיו כ-1,000 מורי בתי ספר תיכוניים מכל רחבי הארץ כהצדעה על עשייתם ומתוך ההבנה כי יש קשר ישיר בין חינוך לפיקוד וכי למורים קיימת השפעה רבה על המתגייסים הטריים.
 
במהלך היום קיבלו המשתתפים סקירה ביטחונית מפי מפקדי הבסיסים, סיירו בטייסות וקיימו מעגלי שיח פתוח 'מורים ומפקדים'. מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף נמרוד שפרוני קיבל בבסיסו את פניהם של מורי ומחנכי ישראל ובראשם שר החינוך, מר נפתלי בנט, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין והגברת מרים פרץ אשר הייתה שותפה בתכנון המיזם מתוקף תפקידה כמנהלת מרכז ההדרכה הארצי לשירות בצה"ל.
מדברי שר החינוך, מר נפתלי בנט: ״זה יום מרגש והזדמנות מיוחדת, בה חוד החנית של צה"ל - חיל-האוויר, המסמל את המצוינות ואת האיכות, מחליט להוקיר את מורי ישראל. היוזמה הזו מדהימה בעיני בעיקר כי יש פה אמירה חשובה כלפי המורים בישראל והיא הכרת הטוב. פשוט להגיד תודה, ואין דבר יפה מזה. למורי ישראל ולחיל-האוויר ישנו מכנה משותף וזו האהבה העמוקה למדינה שלנו  וההבנה שיש לנו מדינה נפלאה שתמשיך להיות נפלאה רק אם אנחנו נמשיך לזרוע, לטעת ולהתפתח. בשם ממשלת ישראל ובשם מערכת החינוך, אני רוצה לומר תודה לחיל האוויר ומעל הכל תודה למוריי ישראל - כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק״.


מרים פרץ, נפתלי בנט ותת-אלוף נמרוד שפרוני. צילום: דובר צה"ל
מרים פרץ, נפתלי בנט ותת-אלוף נמרוד שפרוני. צילום: דובר צה"ל

 
מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "יש לנו את ההזדמנות לפגוש את המורים של כולנו, שהשפיעו עלינו להיות משרתים בצה"ל ובחיל האוויר, מפקדים בכל המקצועות ולתרום לביטחון מדינת ישראל. הצבא הוא המשך ישיר של מלאכת החינוך של החברה הישראלית שמסתיימת בכיתה י"ב, נמשכת בצה"ל ואחר כך כל אחד מאיתנו יוצא לדרכו. לכן מתוך הוקרה על פועלכם במערכת החינוך ועל ההשפעה שלכם על התלמידים שהופכים להיות חיילים שלנו רצינו לפתוח בפניכם את בסיסי חיל האוויר. אני מצדיע לכם על העשייה שלכם, על זה שאתם מחנכים את הנוער ומביאים אותו למקום שבו אנחנו לוקחים אותו והופכים אותו להיות חייל, לוחם, טכנאי, איש טכנולוגיה, מנהלה, תעופה או מודיעין".