חוקרי להב 433 הגיעו אמש למעון ראש הממשלה בפעם התשיעית, אלא שבמקום לחקור את בנימין נתניהו על תיק 4000, הוא מסר עדות בנוגע לתיק 3000 - פרשת הצוללות, בה מעורב בן דודו ועורך דינו, דוד שמרון. כתב "החדשות" לענייני משטרה, משה נוסבאום, התייחס לדברים בשיחה עם רוני דניאל ב-103FM: "העדות הפתוחה הפתיעה את ראש הממשלה, כולנו נערכנו לחקירה בתיק 4000 ולבסוף התברר שהוא מסר עדות פתוחה בפרשת 3000 שהייתה אמורה להיות האחרונה בחקירה הזו. ברגע שהחוקרים קבעו שראש הממשלה אינו חשוד בפלילים טענו שהם יגבו ממנו עדות בסוף הפרשה".

לדברי נוסבאום, "ראש הממשלה לא ידע מה ישאלו אותו אך היה לו ברור שיגיעו אליו בסופו של דבר ולכן הוא נערך בהתאם. אומר בעדינות שאני מתקשה להבין כיצד הוא לא ידע על מה שבאמת קרה בפרשה ועל מעורבותם הפלילית של כל מיני גורמים, בעיקר אלו שכל כך קרובים אליו. איך הוא לא ידע שפרקליטו ואיש סודו, דוד שמרון, מייצג את מיקי גנור?". 
"למרות זאת", הוסיף נוסבאום, "החוקרים מעריכים שהדרג הפוליטי (חברי הקבינט) לא ידע על מעורבות בפלילים של הדרג מתחתם. כלומר, ההמלצות, לפי איך שהן מתגבשות כעת, יהיו נגד אבריאל בר יוסף, דוד שרן, האלוף במילואים אליעזר (צ'ייני) מרום. לפי הבנתי, הסוגיה שעדיין לא נפתרה היא מה עושים עם בן דוד של ראש הממשלה, עורך הדין דוד שמרון".



 
כשנשאל אם בעקבות העדות הפתוחה של נתניהו יזומנו מחדש החשודים השיב נוסבאום: "ככל שאני מבין, העדות של נתניהו הייתה פעולת החקירה האחרונה בנושא. ברגע שהתיק יועבר לפרקליטות ייתכן שידרשו השלמות וייתכן שראש הממשלה עצמו יתבקש לעדות. ייתכן עוד יותר שמי מהחשודים יידרש לחקירה נוספת".
לסיום הוסיף: "אנחנו יודעים שמשה (בוגי) יעלון וח"כ יאיר לפיד העידו בפרשה וששניהם טוענים בגלוי שנתניהו ידע את על עסקת הצוללות, מכך אני מסיק שהם אמרו את הדברים בעדויות שמסרו בחקירה. מאחר ושניהם היו בתפקידים ביצועיים בממשלה באותה תקופה אני רוצה להניח שיש להם ראיות שתומכות בטענה הזו. למרות זאת, נכון להיום במשטרה ובפרקליטות סבורים שראש הממשלה אינו מעורב בפרשה".

עריכה: איתמר זיגלמן