עימות חריף התפתח היום (רביעי) בין שר המדע אופיר אקוניס לבין יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, בעקבות הצעת החוק שהגיש לפיד, שמטרתה לפעול נגד חלוקת כספים קואליציוניים לח"כים. בתגובה להצעת חוק זו, האשים אקוניס את אביו של לפיד בקבלת כספים דומים: "מפלגת שינוי, האמא הרוחנית של 'יש עתיד', והעומד בראשה, טומי לפיד, קיבלו בזמנו 700 מיליון שקל תמורת התמיכה בהתנתקות".

למשמע דבריו של אקוניס, לפיד לא נשאר רגוע, והגיב בכעס רב ובאמוציונליות על הבחירה של אקוניס להאשים את אביו, שנפטר לפני כעשור: "השר אקוניס, אתם כל כך בפניקה ואין לכם מה לענות, שאתה הולך על ההורים המתים שלנו?", אמר לפיד. "שבוע שעבר ציינו 10 שנים למותו של אבא שלי, ואתה מעלה אותו על הדוכן? אתה לא מתבייש?! "

תגובתו של לפיד, שנדמה כי נבעה מתוך סערת רגשות, הפכה לאישית יותר כלפי השר אקוניס כשהוא החל לצעוק לעברו: "כמה בפאניקה אתה יכול להיות בשביל להביא את אבא שלי, המת, לדוכן הזה, רק בשביל להוכיח איזה טיעון על זה שאתה רוצה עוד קצת כסף לחברים שלך? חצוף! הורים מתים! תתבייש לך!מעולם לא אמרנו מילה לא מכבדת על מישהו שנפטר, איך אתה לא מתבייש?!"
אופיר אקוניס. צילום: פלאש 90


בהמשך, התייחס לפיד להצעת החוק והבהיר את מטרתו: "סלח לי, אני רוצה לענות עכשיו לידידי איציק כהן, סגן שר האוצר. מילא שצועקים פה אלו שלא מבינים שום דבר, כמו ח"כ אמסלם. אבל אתה הרי יודע, שלא מדובר על כספים קואליציוניים אלא על הסכמים, הסכמים בין חברי כנסת לפקידי אוצר בלילות, מאחורי הקלעים. למה ניסן בן חמו מערד לא ראה אגורה מהמרכז לגיל הרך שהבטיחו לו? כי הוא לא מהליכוד. כי זה הסכמים פוליטיים שהם עושים עם פקידי אוצר לצרכים פוליטיים שלהם לפריימריז – זאת העובדה". לסיום, סיכם לפיד בתגובה נוספת לעבר אקוניס: "ואתה, השר אקוניס, היו לך כבר רגעים מביכים ומבישים על הדוכן הזה, זה אולי הגרוע שבהם. תתבייש לך".