מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה), של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר. על פי ההצעה, תיקבע הוראת פטור דומה לזו המעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים, וטובות הנאה המשתלמים או ניתנים לנשיא המדינה מאוצר המדינה, גם ביחס לתשלומים כאמור הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 38 שהתנגדו. ההצעה תועבר לוועדת כספים. 



בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לנשיא המדינה בקשר למילוי תפקידו כנשיא. מוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו".



ח"כ זוהר, יוזם החוק, אמר כי "הבאתי את ההצעה הזו כשגיליתי שראש הממשלה מרוויח 13,000 שקלים בחודש. האם ראוי וסביר שראש ממשלת ישראל ישתכר ב13,000 שקלים? זו שאלה קודם כל ערכית, בלי קשר לזהות ראש הממשלה. אף אחד במדינה הזו לא רוצה שראש הממשלה ישתכר בשכר שלא מכבד את התפקיד והמעמד".



"אני לא מנסה לעזור לראש הממשלה אלא לעזור למדינה להיות הוגנת כלפי ראש הממשלה שלה", הוסיף ח"כ זוהר. "ביום אחד שראש הממשלה היה נותן הרצאה ברחבי העולם הוא היה מרוויח סכומים גבוהים, אבל הוא לא עושה את זה כי הוא פועל כולו לטובת המדינה. האם ראוי שגם נדרוש ממנו לשלם את כל הוצאות על מעונו הפרטי? צריך לשים את הפופוליזם בצד".



ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) התנגד: " ניתן לכנות את ההצעה הזו במילה אחת – חוצפה. אובדן ערכים. אין קשר לכך שראש הממשלה הינו איש עמיד או דלפון. אנחנו מדברים על העיקרון. לבוא ולבקש השתתפות המדינה בהוצאות הווילה בקיסריה? על המים של הבריכה בווילה? ועל האחזקה השוטפת של בית פרטי? השתגעתם? אתם שולחים את היד לקופה הציבורית. איבדתם את הבושה. אני כציבור לא צריך להחזיק את הווילה בקיסריה".