על מנת למנוע את סגירת שדה דב, גיבשה עיריית תל אביב-יפו חלופה תכנונית, שתאפשר את המשך פעילותו של השדה עם ארגונו מחדש בשטח מצומצם יותר, זאת לצד בנייה חדשה למגורים ושימושים אחרים בשטח שיוותר, באופן שיאפשר לממש את ההתחייבות כלפי בעלי הזכויות הפרטיים, ובהם הבעלים המיוצגים על ידי מנהלי הגוש הגדול. 



התכנית החדשה מציעה כאמור תכנון רובע עירוני חדש, אשר יהווה חיבור לעיר הגדולה כך ייצור רצף עירוני מתמשך. כמו כן, שטח התכנית תחולק לחמישה מרחבים: אזור רצועת החוף ופארק חופי, שדה התעופה האזרחי, אזור עירוני מעורב שישלב שימושים של מסחר, תעסוקה מלונאות ועוד, ואזור של מגורים ומגדלים. 



התכנית תתפרש על פני כ- 1,450 דונם, הכולל גם את שטח שדה התעופה האזרחי המצומצם, ותקצה כ-8,000 יחידות דיור. שאר המתווה יכלול גם מבנים ציבוריים וביניהם כיתות גן, מעונות יום, בתי ספר יסודי ותיכון, מרכז קהילתי ועוד. כמו כן, מתוכננת רציפות של רחוב אבן גבירול, שעתיד לשמש כרחוב עירוני ראשי אינטנסיבי, שיחבר בין אזורי פעילות שונים הממוקמים בקרבת השדה. 



הדמיה שדה דב. קרדיט: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים



הוועדה המקומית תדון בשבוע הבא בתכנית החלופית המוצעת. ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולאי דיבר נגד סגירת שדה התעופה ואמר כי "סגירת שדה דב שכל גורמי המקצוע מתנגדים לה משמעותה חיסול התעופה הפנימית במדינת ישראל והנחתת מכת מוות על העיר אילת. הציבור צריך לדעת שניתן לעצור את האיוולת. יש היתכנות להשארת השדה ולפיצוי בעלי הקרקע. כפי שהבטחנו ביצענו עבודה תכנונית מקיפה ומפורטת שמובאת כעת בפני הוועדה המקומית". 



עוד הוסיף חולדאי: "לפי התוכנית ניתן לבנות אף יותר ממה שנדרש לפיצוי בעלי הקרקע תוך השארת השדה האזרחי ושיפור השירות בו. המדינה אינה מפסידה שכן תוכל להכין חלופה לשדה דב בכל עת ולממש את יתרת הזכויות בעתיד (למשל על אי מלאכותי בים). כל מה שנדרש הוא אומץ ומנהיגות לעשות את הדבר הנכון". 



שדה התעופה ע"ש דב הוז הינו עמוד השדרה של התעופה האזרחית במדינת ישראל ומשמש כצינור החמצן של העיר אילת. הועדה הציבורית בראשות אלוף (מיל') הרצל בודינגר, שמונתה על ידי שר התחבורה ושמסקנותיה אושרו על ידי הממשלה, הצביעה באופן מפורש על חשיבותו ונחיצותו של שדה תעופה פנים ארצי בתוך המטרופולין, ואף המליצה על השארת שדה דב תוך בחינת חלופות, כמו הזזת המתקנים או ייבוש שטחים בים.