לאחר שהותר לפרסום כי בפעילות של כוחות הביטחון, נעצר לפני כשבוע המחבל שהשליך את לוח השיש על סמ"ר רונן לוברסקי וגרם למותו, צה"ל מפרסם הערב (רביעי) את תיעוד הפעילות המבצעית במחנה הפליטים הסמוך לרמאללה בלילה בו נהרג לוברסקי, כפי שצולם ממצלמה שהיתה על קסדה של אחד הלוחמים.
כאמור, לוחמי דובדבן עצרו אסלאם יוסף אבו חמיד, תושב מחנה הפליטים אמערי ברמאללה, כבן 32, לאחר שבפעילות מודיעינית של השב״כ עלה שמו כחשוד בהשלכת לוח השיש שהוביל למותו של חברם ליחידה סמ"ר רונן לוברסקי ז״ל לפני כשלושה שבועות. במהלך החקירה בשב"כ הודה אתמול אסלאם כי הוא אכן זה שהשליך את הלוח שפגע בלוברסקי וגרם למותו מגג בניין סמוך והלילה ביצע שחזור של האירוע.
רב סרן מ', סגן מפקד יחידת דובדבן, אמר לאחר הפעילות ללכידת המחבל כי "מאז האירוע הקשה פעלנו בשיתוף עם שב"כ וכוחות נוספים במחנה הפליטים אל-אמארי. במקביל לפעולה זו, ממשיכה היחידה לפעול בכלל מרחבי יהודה ושומרון".

לוברסקי ז"ל

אחיו של אסלאם הינם פעילי חמאס, אשר מימשו בעבר מגוון פיגועים במסגרתם נהרגו ישראלים, ביניהם רכז השב״כ נועם כהן ז״ל. חקירתו של החשוד נמשכת ועל יתר פרטיה עדיין חל צו איסור פרסום.
לוברסקי הוא לוחם דובדבן הראשון בתולדות היחידה שנהרג במהלך פעילות מבצעית מפגיעה של מחבל. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צייץ בתגובה למעצר בטוויטר כי "אף אחד לא חסין ואף מחבל מתועב לא יחמוק מזרועותיה של מערכת הביטחון. אני שולח שוב את תנחומיי למשפחת לוברסקי היקרה. נמצה את הדין עם המחבל".