נשיא סוריה בשאר אל-אסד התייחס הלילה (רביעי) לסוגיית הנוכחות האיראנית במדינתו ואמר כי "לא קיימים בסיסים איראנים בסוריה, אך לא נהסס לאפשר להם במידה ויהיה בכך צורך". בנוסף, ציין אסד כי האמריקאים, הטורקים והישראלים הינם "כוחות כובשים".



כשנשאל הנשיא הסורי, שהעניק ראיון לערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עלם", האם ביקש מהחיזבאללה לעזוב את ארצו, השיב כי "הקרב ארוך, והצורך בכוחות הצבאיים הללו יימשך עוד זמן רב". 



עוד הוסיף אסד, כי טרם הוחלט אם המצב בדרום סוריה יסתיים בפיוס או בשימוש בכוח צבאי. "אנחנו נותנים לתהליך הפוליטי הזדמנות, ואם זה ייכשל אז השחרור ייעשה בעזרת שימוש בכוח".



סוגיית הנוכחות האיראנית בסוריה מדאיגה את ישראל זה זמן רב. אתמול אמר מפקד בצבא אסד לרויטרס כי צבא סוריה מחזק את מערך הנ.מ שבגבול הגולן, על פי הדיווח, הצבא הסורי אמור להעביר בימים הקרובים מערכות נ.מ סוג פנציר S-1, המבוססות על ירי קליעים, לאזור הגבול, וזאת כדי "לחדש את מערך ההגנה האווירית נגד ישראל בקו המגע".
כזכור, בסוף החודש שעבר דווח כי רוסיה וישראל הגיעו להסכם, שבמסגרתו ישראל תאפשר לצבאו של אסד להתפרס בגבול הגולן, וזאת בתמורה להרחקת הכוחות האיראנים מדרום סוריה. בנוסף לכך, הובטח כי לישראל יישמר חופש הפעולה נגד כוחות איראניים ברחבי סוריה. לאחר הדיווח על ההסכמות, יצא שר הביטחון אביגדור ליברמן לרוסיה, שם נפגש עם מקבילו הרוסי סרגיי שויגו. עם זאת, ישראל הכחישה כי הושגו הבנות כאלה.