ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, המציין בימים אלה 70 שנה להיווסדו, התיר הבוקר (חמישי) לפרסום תיעוד נדיר מחוויותיו של ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן- גוריון מצפייתו בפעם הראשונה במשחק כדורגל, זאת לקראת פתיחת משחקי המונדיאל 2018. ביום העצמאות התשיעי של מדינת ישראל, נערך משחק כדורגל בין נבחרת צה"ל לבין נבחרת צבא צרפת בנוכחותו של בן גוריון. בישיבה הממשלה שכינס למחרת המשחק התוודה: "בפעם הראשונה בחיי ראיתי משחק כדורגל". 
על המשחק עם נבחרת צרפת סיפר בן גוריון: "המשחק של הצרפתים יותר יפה, אבל השוער שלנו היה נפלא. הם מסרו את הכדור אחד לשני, בסדר. אבל להכניס לשער - בזה נכשלו". על ההתרשמות מנבחרת צה"ל, אמר בן גוריון: "השוער שלנו היה יוצא מן הכלל, הוא התגלגל פעמיים לתפוס את הכדור".  הרמטכ"ל משה דיין השיב בבדיחות: "יכול היה לעשות זאת פעם אחת, אך לטובת הקהל עשה זאת פעמיים.
ראש הממשלה הראשון המשיך לשבח את השוער של נבחרת צה"ל על יכולותיו מול נבחרת צבא צרפת: "רואים את זאת, איך הם מסרו את הכדור אחד לשני, אבל כאשר זרקו את הכדור- זרקו אותו מעל לשער והשוער שלנו תמיד תפס זאת, השוער שלנו מצוין". מפקד פיקוד מרכז, האלוף מאיר עמית החמיא לבן-גוריון ואומר לו: "אחד הגורמים להצלחתם הייתה נוכחותך." בן גוריון אמר בתגובה: "יותר לא אלך לזה". 

בן-גוריון העלה את האפשרות להקים קבוצה בצבא שתתאמן ותשחק במשחקי כדורגל: "צריכה להיות קבוצה בצבא שתתאמן בזה. אמנם השנה לא נעשה זאת בגלל קיצוצים בתקציב, אבל תהיה קבוצה של 30 איש שיתאמנו ויכלו להכות את הרוסים. מה זה, הבחורים שלנו לא יכולים להכות את הרוסים?".
אלוף מאיר עמית ניסה להנמיך ציפיות ואמר: "הרוסים בוחרים את הקבוצה שלהם מ-170 מיליון". ובן-גוריון השיב לו בתגובה: "אם יתאמנו היטב- ישתוו אליהם. לנו יש 11 מיליון יהודים והוצאנו את איינשטיין, והם לא הוציאו את איינשטיין מתוך 170 מיליון... הכל תלוי בראש... השכל שולט בשרירים". וממשיך עם הרעיון: "ניקח קבוצת בחורים... זה יהיה המקצוע שלהם, שלא תמיד יקבלו מפלות". השיחה מסתכמת בשאלה של משה דיין לבן-גוריון:" לא נהנית ממשחק כדור הרגל הפעם?"  
בן-גוריון ענה: "זה היה יוצא מן הכלל. הלכתי לראות זאת כי זה צה"ל וצבא צרפת, אבל אחרת לא הייתי מבטל שתי שעות מזמני על זאת." שמעון פרס שאל: "מה ההבדל בין זה לסרט?" בן-גוריון: "אינני הולך גם לסרט". 

במשחק הכדורגל הראשון בחייו בו צפה, נבחרת צה"ל ניצחה 1:3 את צבא צרפת.