חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) נחקר היום (חמישי) במשך ארבע שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במסגרת פרשה 2000 - שיחות נתניהו-מוזס. עם צאתו מהחקירה אמר כבל לכלי התקשורת כי "עניתי לכל שאלות החוקרים. אני רגוע, זה יסתיים ללא כלום". חקירתו של מו"ל ידיעות אחרונות" נוני מוזס הסתיימה גם היא. 



כפי שפורסם במעריב, כבל תיאם עם חוקרי היחידה את חקירתו וזאת לצורך השלמת חקירה. שמו עלה כמי שהיה בקשר עם מוזס, ובמקביל פעל לקידומו של חוק "ישראל היום" לכאורה. בסביבתו של כבל אישרו כבר לפני מספר ימים את הגעתו לחקירה ואמרו כי אינם יודעים האם מדובר בחקירה חדשה או בהשלמות חקירה.




כזכור, כבל נחקר בתחילת השנה בחשד להפרת אמונים, בכך שלכאורה סייע למו"ל 'ידיעות אחרונות' להעביר בכנסת את חוק ישראל היום בשנת 2014. הפרשה נתגלתה כאשר גילו חוקרי המשטרה הקלטות של שיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למוזס, במכשירו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו ארי הרו, בעת שנחקר בפרשה אחרת.



ההקלטות של ראש הממשלה והמו"ל נערכו ביוזמת נתניהו. העיתונאי גיא פלג מחברת החדשות פרסם קטעים מתמלילים של השיחות בין השניים. הרו, אחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו, חתם בחודש אוגוסט 2017 על הסכם עד מדינה עם המשטרה, וזאת לאחר שהוא עצמו נחשד במכירה פיקטיבית של חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו.



ח"כ כבל העיד בפעם הראשונה בפרשה בינואר 2017 ונתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת חוק ישראל היום ב-2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן.