כשמזדקנים, אחד הדברים הכי מבאסים הוא שהזיכרון נפגע ומתחילים לשכוח דברים שלא האמנו שנשכח, כמו למשל איך נראים בני משפחתנו. זה נשמע הזוי אבל זה קרה לאחרונה בסין, כשסבא אחד לא זיהה את הנכד שלו ואסף את הילד הלא נכון מהגן. הבלבול הזה, שהתרחש בעיר גויאנג, עורר בהלה רבה בקרב הוריו שהיו משוכנעים שהוא נחטף.



הנכד המקורי בינתיים חיכה שעות לסבא שלא הגיע לאסוף אותו. בעקבות התקרית הזאת, כנראה שזאת הפעם האחרונה שההורים יתנו לסבא לאסוף את הילד, או לפחות בפעם הבאה יציידו אותו בתמונה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הכל החל כשהורי הנכד ביקשו ממנו לאסוף אותו מהגן ולקחת אותו לבית החולים לקבל חיסון נגד שפעת. הסב עשה בדיוק מה שביקשו ממנו, אבל כנראה לא ממש זיהה את נכדו ולקח ילד שדומה לו.



באופן מפתיע, הילד כנראה היה מבולבל גם הוא והלך ברצון עם הסב. "אחת הגננות שאלה את הילד מי האדם הזה, והוא ענה 'זה סבא שלי'", סיפרה מנהלת המקום. "זה בהחלט לא היה אחראי מצדה, והיא לא הייתה צריכה להסתמך רק על תשובת הילד".  כאשר הורי הילד הגיעו לאסוף אותו מהגן הם נלחצו כשלא הצליחו למצוא אותו. "הגענו סביב חמש ורבע ושאלו את הגננות איפה הבן שלנו. הן אמרו שסבא שלו אסף אותו", סיפרה האם לכלי התקשורת המקומיים. "אמרתי 'מה?? סבא שלו גר בכלל במחוז קינאשי! התקשרתי להורים של בעלי ושאלתי אם הם במקרה הגיעו לכאן. הם אמרו שלא!".  

לא זוכר איך נראה הנכד שלו. הסבא המבולבל
לא זוכר איך נראה הנכד שלו. הסבא המבולבל


בשלב זה הם נכנסו לפאניקה מוחלטת והתקשרו למשטרה. הילד הוגדר בשלב זה כנעדר, עם חשש לכך שנחטף, ותמונות מצילומי אבטחה של האיש שלקח אותו פורסמו ברשתות החברתיות. למרבה המזל, אחת מבנותיו של הסבא זיהתה אותו ויצרה קשר עם הוריו מיד. ארבע שעות לאחר שהבהלה התחילה, הבלבול התגלה וכל ילד חזר לביתו הנכון. אומנם הילד קיבל חיסון שלא היה צריך אך לפי הדיווחים הוא חזר הביתה בריא ושלם.
 

אביו של הילד סיפר שהופתע ממה שקרה: "הוא לא הולך לשום מקום ללא רשות שלנו. אין לנו מושג איך דבר כזה קרה", הוא אמר. כשנשאל איך הלך עם אדם שלא הכיר אמר "אני לא יודע". באשר לסבא, בנו סיפר ש"הוא בדיוק הגיע לעיר ביום הקודם. הוא בטח חשב שהילד דומה לו". הסב הסכים עם ההסבר הזה והוסיף: "הם התקשרו אלי ואמרו לי לאסוף את הילד. אני לא גר כאן". כשנשאל איך לא זיהה את הנכד שלו המשיך והתעקש "הגעתי הנה רק אתמול".

הילד חזר הביתה בריא ושלם. בתמונה הילד עם אימו
הילד חזר הביתה בריא ושלם. בתמונה הילד עם אימו