ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (חמישי) כי ישראל הפציצה בסיסים של המיליציות השיעיות בסוריה. "כשאיראן מנסה להפוך את סוריה לקולוניה עם מטרה מוצהרת לתקוף את ישראל, אחד הכלים שהיא רוצה להשתמש בהם זה 80 אלף לוחמי מליציות שיעיות, מפקיסטן ומאפגניסטן. לא ניתן לזה לקרות. הפצצנו את הבסיסים של המליציות השיעיות", אמר נתניהו, שנשא דברים בכנס לשרי ביטחון פנים, שיזם השר גלעד ארדן.



בנימין נתניהו בכנס השרים לביטחון פנים

בנוסף התייחס ראש הממשלה לגזרה המצרית וציין כי ישראל לא תיתן לארגון המדינה האסלאמית להתבסס בסיני. "דאעש רוצה להקים בסיס נוסף בסיני. כולנו יודעים כמה זה חשוב, לא רק למצרים אלא גם לנו, שזה לא יקרה. ואנחנו נדאג שזה לא יקרה".



בנוסף הביע נתניהו את דאגתו מכלי טיס בלתי מאוישים ורחפנים. "זה סיוט. אתה לא צריך שירותי מודיעין זרים של מעצמות. אתה צריך כלי ב-50 דולר ו-5 ק"ג של חומר נפץ ולהגיע לבית הלבן. זו בעיה עצומה דווקא בגלל שמדובר בכלים קטנים כל כך".



אתמול התייחס נשיא סוריה בשאר אל-אסד לסוגיית הנוכחות האיראנית במדינתו ואמר כי "לא קיימים בסיסים איראנים בסוריה, אך לא נהסס לאפשר להם במידה ויהיה בכך צורך". בנוסף, ציין אסד כי האמריקאים, הטורקים והישראלים הינם "כוחות כובשים".
כשנשאל הנשיא הסורי, שהעניק ראיון לערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עלם", האם ביקש מהחיזבאללה לעזוב את ארצו, השיב כי "הקרב ארוך, והצורך בכוחות הצבאיים הללו יימשך עוד זמן רב".