ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, "סטה" מהנהלים של הבולשת הפדרלית ושל משרד המשפטים האמריקאי בחקירת השימוש שעשתה הילרי קלינטון בשרת אימיילים פרטי, כך לפי דוח של מבקר משרד המשפטים, כך דווח היום (חמישי) באתר "דה היל". 

הדוח של המבקר הפנימי, מייקל הורוביץ, אמור להתפרסם במלואו בהמשך היום. לפי הדיווח, הורוביץ קובע כי "בעוד שלא נמצא כי החלטות אלה נבעו מהטיה פוליטית מצדו של קומי, אנחנו מסיקים כי בסטייה כה ברורה ודרמטית מהנורמות של הבולשת ומשרד המשפטים, ההחלטות השפיעו שלילית על תפיסת ה-FBI והמשרד כשומרי חוק הוגנים". המבקר המליץ באפריל על הגשת כתב אישום נגד סגנו של קומי, סגן ראש הבולשת לשעבר אנדרו מקייב, לאחר שהתגלה כי שיקר לחוקרים על הדלפה שאישר לתקשורת.

כזכור, קומי פוטר מתפקידו על ידי הנשיא דונלד טראמפ במאי 2017. כשבוע לפני קיום בחירות 2016, פרסם ראש ה-FBI כי נפתחה מחדש חקירה בנוגע לפרשת האימיילים של קלינטון, לאחר שנמצאו אימיילים שלה במחשבו של הסנטור לשעבר מטעם המפלגה הדמוקרטית אנתוני וינר, במסגרת חקירה נפרדת שעסקה בחשד שהסנטור שלח תמונות בעלות אופי מיני לקטינות. וינר היה נשוי אז להומה אבדין, עוזרת בכירה לקלינטון. עם זאת, קומי הודיע כי החקירה נסגרה מספר ימים לפני הבחירות. בחודש שעבר דווח כי המבקר מצא כי ה-FBI נמנע מפעולה לגבי האימיילים הנוספים שנתגלו במשך מספר שבועות.

הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. צילום: רויטרס