סוכן FBI שהורחק מחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, כתב ב-2016 לסוכנת אחרת בארגון כי חקירת הטענות על קשרים בין קמפיין טראמפ לרוסיה "תמנע" מדונלד טראמפ, אז מועמד המפלגה הרפובליקנית, מלהיבחר לנשיאות ארצות הברית, כך דווח היום (חמישי) ב"וושינגטון פוסט". 
הודעות טקסט שנחשפו בדוח של מבקר משרד המשפטים האמריקאי על חקירת האימיילים של הילרי קלינטון, חשפו כי הסוכן, פיטר סטרוק, כתב למאהבת שלו, עורכת הדין ליסה פייג', כי טראמפ לא יהפוך לנשיא ארצות הברית. "טראמפ לעולם לא ייבחר לנשיא, נכון? נכון?!", כתבה פייג' לסטרוק באוגוסט 2016. "לא, הוא לא יהיה. אנחנו נמנע זאת", השיב סטרוק. סטרוק ופייג' הורחקו מאוחר יותר מחקירת התובע המיוחד רוברט מולר בעקבות הודעות הטקסט, שהתגלו על ידי חוקרים פנימיים.  

מוקדם יותר דווח כי ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, "סטה" מהנהלים של הבולשת הפדרלית ושל משרד המשפטים האמריקאי בחקירת השימוש שעשתה הילרי קלינטון בשרת אימיילים פרטי, כך לפי הדוח של מבקר משרד המשפטים. הדוח של המבקר הפנימי, מייקל הורוביץ, אמור להתפרסם במלואו בהמשך היום.

אנדרו מקייב. צילום: AFP
אנדרו מקייב. צילום: AFP


לפי הדיווח, הורוביץ קובע כי "בעוד שלא נמצא כי החלטות אלה נבעו מהטיה פוליטית מצדו של קומי, אנחנו מסיקים כי בסטייה כה ברורה ודרמטית מהנורמות של הבולשת ומשרד המשפטים, ההחלטות השפיעו שלילית על תפיסת ה-FBI והמשרד כשומרי חוק הוגנים". המבקר המליץ באפריל על הגשת כתב אישום נגד סגנו של קומי, סגן ראש הבולשת לשעבר אנדרו מקייב, לאחר שהתגלה כי שיקר לחוקרים על הדלפה שאישר לתקשורת.

כזכור, קומי פוטר מתפקידו על ידי הנשיא דונלד טראמפ במאי 2017. כשבוע לפני קיום בחירות 2016, פרסם ראש ה-FBI כי נפתחה מחדש חקירה בנוגע לפרשת האימיילים של קלינטון, לאחר שנמצאו אימיילים שלה במחשבו של הסנטור לשעבר מטעם המפלגה הדמוקרטית אנתוני וינר, במסגרת חקירה נפרדת שעסקה בחשד שהסנטור שלח תמונות בעלות אופי מיני לקטינות. וינר היה נשוי אז להומה אבדין, עוזרת בכירה לקלינטון. עם זאת, קומי הודיע כי החקירה נסגרה מספר ימים לפני הבחירות. בחודש שעבר דווח כי המבקר מצא כי ה-FBI נמנע מפעולה לגבי האימיילים הנוספים שהתגלו במשך מספר שבועות.