אירוע דליפת חומרים מסוכנים התרחש היום (שישי) במפעלי ים המלח. לפי דיווחי המשטרה, מכל איזוטנק, המכיל 18 טון של ברום התהפך על ידי מנוף, שגרם כתוצאה מכך לדליפה של החומר. בתום הערכת מצב, המשטרה החליטה לסגור את כביש 90, בין צומת הערבה ועד צומת צפית עד חצבה. צוות כיבוי מתחם נגב פעל ביחד עם צוות המפעל לייצוב המפעל ולמניעת התפשטות החומר. 


מיכל האיזוטנק. קרדיט: אושרי פחימה

הצוות שטיפל באירוע ביצע היפוך מלא של מכל איזוטנק, דבר שהוביל לירידת פליטת החומר באופן משמעותי. נציגי המשרד להגנת הסביבה והיחידה הסביבתית נמצאים בשטח ובודקים את נסיבות האירוע. נמסר כי בסיום הבדיקה המשרד יבצע תחקיר מעמיק בנושא על מנת למנוע חזרה של מקרים אלו. אין נפגעים מהאירוע.
 
ממפעלי ים המלח נמסר בתגובה: "הבוקר בשעה 9:30 זוהתה דליפת ברום באיזוטנק בתוך מתחם סדום. למקום הגיעו כוחות כוננות של החברה, כיבוי אש והמשרד להגנת הסביבה והם מטפלים באירוע. בעקבות פעולות הצוותים הדליפה הופסקה לחלוטין. האירוע נמצא בשליטה, אין נפגעים ולא קיימת סכנה לציבור".


דליפת ברום בים המלח. צילום: כבאות והצלה נגב



ברום הוא יסוד כימי ממשפחת ההלוגנים, אליו משתייכים היסודות הרעילים, שהינם צבעוניים בצורת הגז שלהם ובעלי ריח חריף. הברום מזיק לרקמה האנושית במצב צבירה נוזלי, ואדיו גורמים לגירוי האף, העיניים והגרון. ריכוז נמוך של החומר יכול לגרום לנזק בריאותי, ושאיפת כמות גדולה ממנו יכולה לפגוע במערכת הנשימה. כמו כן, דליפה של החומר עלולה להיגמר באסון ומצריכה פינוי ערים. 



בעבר, היה נפוץ להשתמש בברום בחקלאות לצורך חיטוי הקרקע ממזיקים, אך כיוון שנמצא שהוא פוגע בשכבת האוזון השימוש בו נאסר. כמו כן בברום נעשים שימושים נוספים כגון: ייצור צבעים, ייצור תרופות, ייצור חומרים חסיני אש, יישומים בטיהור מים ויישומים בכימיה אורגנית. בנוסף, הברום הוא חלק עיקרי במוצרי ים המלח. בגלל התגובה הכימית החזקה של החומר, מאחסנים אותו בבקבוקי זכוכית, או ברכבות מיוחדות המיועדות לכך.