שלמה ארצי פתח הבוקר רשמית את עונת הקיץ עם שירו החדש, "קיץ עשה לי טוב", בו שיתף פעולה לראשונה עם המפיק המוזיקלי הקבוע של סטטיק ובן אל - ג'ורדי (ירדן פלג). בדף הפייסבוק שלו, סיפר המפיק הידוע, כי השיר למעשה יועד לאלבומו של ארצי "ירח" (1992), אך זה החליט בסופו של דבר לגנוזו. רק כעבור 26 שנה, הוא העז להוציאו שוב, הפעם עם המרשם המוזיקלי שג'ורדי רקח עבורו.



האמת, בהאזנה חוזרת ונשנית לשיר, הוא נשמע לי, מבחינת הלחן והמלודיות, כאחיו למחצה של "כל מי ששר מאושר" שארצי הקליט אי שם בשנת 1976 לאלבומו הכושל "יש לי אישה, ילדה ולמברטה ואני גר בתל אביב", רק עם ליריקה של ארצי מודל "חום יולי אוגוסט" (1988). במילים אחרות, השיר נשמע כהכלאה מעניינת בין ארצי הצעיר לארצי הבוגר, ואולי כבן כלאיים שכזה, הוחלט לגנוזו למגירה. 





העיבוד של ג'ורדי לקח את השיר מבחינת סאונד לפופ חדיש עם נגיעות מובהקות של אלמנטי רוק פיפטיזי (בין אם זה בשריקות, בין אם זה במעברים ובין אם זה בבס), דומה למה שעשה עם סטטיק ובן אל בשיר "זהב".



הפזמון קליט, הליריקה הקורצת לנוסטלגיה מתוקה וה"שלמה ארציות" נשמעת בשיא תפארתה בשיר. דרך מעולה לפתוח את הקיץ כפי שרק שלמה ארצי יודע לעשות. תענוג!