בחודש מאי 2018 נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל, כך הותר לפרסום היום (שני). לפני כשלושה ימים, בתום החקירה, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. התביעה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.


שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.
בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

 
העביר מידע על אתרים ביטחוניים
 
החקירה העלתה עוד כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה מתוך היכרותו עם המשרד, וכן מידע על אתרים ביטחוניים בישראל, מבנים ובעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים בהם ביקר במסגרת תפקידו כח"כ וכשר.
 
כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים. לבקשת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום. 

בשב"כ רואים את האירוע כחריג וחמור, בעקבות העובדה שמדובר בשר לשעבר, שלא רק חצה את הגבולות, אלא העביר מידע באופן שיטתי ולא חד פעמי ובכך סיכן את ביטחונה של מדינת ישראל. 

באי כוחו של גונן, עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור, מסרו לאחר פרסום הפרשה כי "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

כיהן כשר האנרגיה והתשתיות 

כזכור, שגב נבחר לכנסת במסגרת מפלגת צומת של רפאל איתן, ובשנת 1995 פרש ממנה והצטרף לממשלת רבין בתפקיד שר האנרגיה והתשתיות. לאחר שפרש מהממשלה, עבד בשוק האנרגיה. בשנת 2003, החלו הסתבכויותיו של שגב בפלילים כאשר במהלך שהותו בהונג קונג משך השר לשעבר עשרות אלפי שקלים מכספומטים בהונג קונג, וטען מול חברת האשראי כי כרטיסו נגנב. לאחר שמצלמות אבטחה הוכיחו שאינו דובר אמת,  הורשע בניסיון לקבלת דבר במרמה ובהונאה בכרטיסי חיוב ונגזרה עליו שנת מאסר על תנאי. 
 
ב-2004 נעצר שגב בחדש להברחת אקסטזי לישראל, לאחר שהעביר תיק ובו כדורי אקסטזי המוסווים כ-32 אלף סוכריות M&M'S. במרץ 2005, לאחר שהודה במעשים בעקבות הסכם עסקת טיעון, נגזרו על השר לשעבר חמש שנים בפועל, ועוד שנתיים מאסר על תנאי, ועוד קנס של כ-100 אלף שקל על זיוף דרכונו הדיפלומטי והארכת תוקפו. ביוני 2007, הוא שוחרר לאחר ריצוי שני שליש מעונשו. בשנת 2016 הגיש שגב בקשה למשרד הבריאות ולשר הבריאות דאז יעקב ליצמן שישיב לו את רישיון הרופא שנשלל ממנו בשל הרשעתו הפלילית, אך בקשה זאת סורבה.