גורם בכיר באיגוד השידור האירופי ידרוש מהממשלה התחייבות לאפשר עבודות בשבת מדובר בשתיים לפחות בחודש האירוויזיון, כך דווח היום (שני) ברק רביד בחדשות 10. הדיווח מצטרף לכך להוראה שיצאה היום מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבה הוא הורה לשריו שלא להתבטא בנוגע לתחרות, ומוערך כי המהלך מרחיק את האירוויזיון מירושלים ומקרב אותה לחיפה או תל אביב.



בנוסף לכך נתניהו יקפיא את פיצול רשות החדשות מהתאגיד ויבטיח את עצמאות התחרות מהתערבות פוליטית בתוכן המשודר. שר התקשורת איוב קרא, שנפגש היום עם ראש הממשלה, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושרת התרבות מירי רגב אמר בצאתו מהפגישה כי "בדיון שהתקיים אצל ראש הממשלה בנושא האירוויזיון נבחנו סוגיות משפטיות שונות שעלו בנושא שידור תחרות האירוויזיון בישראל, בין היתר השלכות החוק לפיצול התאגיד", אמר קרא. "ראש הממשלה ביקש לבחון כמה עניינים הקשורים בשידור התחרות בטרם תתקבל החלטה בנושא. אני מבקש לחדד - לא תהיה שום התערבות בתכנים ובאופי התחרות".



גם השרה רגב התבטאה כי היא מתנגדת להתערבות פוליטית בתחרות, וזאת בניגוד לפרסומים, בהם עולה כי היא אמרה למקורביה כי היא מעוניינת להשפיע על התכנים המשודרים, בין השאר בקטעים המקשרים בין השירים במהלך התחרות. רצונה של רגב, על פי הדיווח, נובע מחוסר אמונה בתאגיד. בין השאר ציינה רגב את הופעתה של המגישה לוסי איוב, שפנתה לקהל בערבית, ואת העובדה שהמגישים הישראלים לא הזכירו את ירושלים כהוכחה לכך שיש צורך בהתערבות ממשלתית בשידור, ואמרה למקורביה כי "תאגיד שהמגישה שלו מברכת בערבית צריך מבוגר אחראי".



"בכל מדינה התאגיד רואה עין בעין עם הממשלה אבל אצלנו התאגיד עושה לה דווקא", אמרה עוד למקורביה ושאלה, "הממשלה הולכת לשים 80-50 מיליון שקל על זה מבלי שהיא יודעת על מה. למה שנשים את הכסף מבלי שנדע לאן הכסף הולך?". מתאגיד השידור לא נמסרה תגובה, אך בעבר הזהירו בכירים בתאגיד כי התערבות פוליטית יכולה לסכן את קיום האירוויזיון בארץ.



מירי רגב. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
מירי רגב. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



"הפוליטיקאים שלכם יוצרים לנו בעיה"


כזכור, בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין בכירים ב-EBU, איגוד השידור האירופי שמפיק את האירוויזיון, לבין אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי כאן, העבירו בכירים ב-EBU מסר נחרף לישראל, לפיו "על הפוליטיקאים להפסיק להתערב בנושא", במהדורה המרכזית של "חברת החדשות". האירופים ציינו כי "אין לנו שום בעיה עם ירושלים. הם הופכים את הסוגיה לפוליטית ומזמינים עלינו לחצים".



"עליכם להציג לנו מספר אלטרנטיבות על פי התקנון, אבל מבחינתנו אין שום בעיה עם ירושלים במידה והיא תעמוד בדרישות המקצועיות", הסבירו בגוף השידור האירופי, והדגישו כי "שידרנו ממנה בעבר ומבחינתנו אפשר לעשות זאת שוב".



"אבל הפוליטיקאים שלכם", נטען בתשובה, "יוצרים לנו בעיה כי הם מבליטים את העניין והופכים אותו לסוגיה פוליטית, שולחים לנו מכתבים עם 'דרישות', וכך מזמינים עלינו לחצים מכל מיני גופים וארגונים שלא רוצים שנשדר מירושלים. על השרים הישראלים להדיר את רגליהם מהאירוע".



בעקבות הפרסום, נמסר מלשכתה של רגב כי "לשרת התרבות והספורט מירי רגב אין כל כוונה להתערב בתכנים. יחד עם זאת השרה הבהירה את עמדתה האישית בנושא - תחרות האירוויזיון הינה הזדמנות להביא לידי ביטוי את פניה היפות והמגוונות של החברה הישראלית במסגרת קטעי הקישור המשודרים בין השירים המתחרים. כמו כן נדרש תיאום בין התאגיד לממשלה שמשקיעה כסף ציבורי בתחרות ובתאגיד. הנושא כולו יבוא לדיון אצל ראש הממשלה שיקבל את ההחלטות בעניין".