דובר ממשלת איראן התייחס היום (שלישי) לפרשת השר לשעבר גונן שגב, שחשוד כי ריגל לטובת טהרן. "ממשלת ישראל עושה כל דבר כדי לנגח את הממשל האיראני, אני לא מופתע מהמהלך הזה. אני לא מודע לפרטים המדויקים של האירוע, אבל אני מציע להתעלם ולזלזל בפרטים שמגיעים, כי אחרי הכל מדובר בישראל".



אתמול הותר לפרסום כי בחודש שעבר נעצר שגב על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל, לפני כארבעה ימים ימים, בתום החקירה, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. התביעה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.



בינתיים, משרד החוץ הישראלי דחה את הידיעות לפיהן שגב היה רופא האמון של שגרירות ישראל בניגריה. שגב היה דמות מוכרת בקהילה הישראלית, והגיעו אליו גם דיפלומטים ואנשי עסקים לטיפול רפואי, אך לפי השגרירות, זה היה באופן עצמאי. הוא לא הועסק באופן רשמי כרופא האמון. למרות זאת, ברשת ישנן תמונות בהן רואים אותו באירועים רשמיים של השגרירות וגם בבית חב"ד המקומיים. הוא היה דמות מוכרת לקהילה הישראלית והיהודית בניגריה. 


בחיזבאללה דווקא בירכו היום על "ההישג הגדול של איראן", כפי שהם הגדירו את פרשת שגב. בטור פרשנות שפורסם בעיתון אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה ושכותרתו "הלם בישראל", טוען המחבר עלי חידר כי הפרסום הישראלי של פרשת ריגולו של השר לשעבר גונן שגב, שנאשם כי העביר סודות לאיראן, חושפת הישג מודיעיני איראני חסר תקדים. 

עוד בטרם הספיק נתניהו לנצל את  החשיפה המתוקשרת של ארכיון הגרעין האיראני לצרכי המאבק שלו באיראן, טוען חידר, "רשמה איראן הישג מודיעיני חסר תקדים נגד ישראל" עם גיוסו של גונן שגב, שר האנרגיה והתשתיות לשעבר, לטובת פעילות מודיעינית איראנית. מעצרו של שגב חשף, לדבריו, את מאפייניה והיקפה של המערכה המודיעינית בין טהראן לתל-אביב. 
הוא הדגיש כי הסוגיה תופסת מקום מרכזי בסדר היום בישראל, ובעוד שהתקשורת הישראלית מגויסת לרוב לטובת אינטרס הביטחון הלאומי של ישראל, במקרה זה היא לא יכולה היתה להסתיר את גודל ההישג המודיעיני של איראן. בעקבות החשיפה, כך נכתב, מבינה ישראל כי איראן מחזיקה ב"מידע איכותי ועדכני" אודות כל המתקנים אשר היו נתונים לאחריותו של שגב כשר האנרגיה והתשתיות.