לאחר שבועות ארוכים של דיונים, מאז זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון, לגבי המיקום האפשרי בו תתקיים התחרות האירופית בשנה הבאה, היום (שלישי) נחשף הלוגו הרשמי של אירוויזיון 2019, שלא כולל את המילה "ירושלים". כידוע, מדי שנה מושק לוגו חדש שלתחרות שכולל את הכיתוב המוכר כאשר האות O במילה "eurovision" מוחלפת בסימן של לב, בתוכו מופיע דגל המדינה המארחת, ומתחתיו כיתוב עם השנה והעיר בה האירוויזיון יתקיים.



הלוגו שנחשף כעת, לא מכיל את בירת המדינה, ירושלים. מדובר כרגע בלוגו זמני, עד שמקבלי ההחלטות במדינה יבחרו את המיקום בו תתקיים התחרות ואם הגוף המשדר "כאן" אכן יהיה אחראי להפקת האירוויזיון. "לוגו אירוויזיון 2019 בישראל. מדובר בלוגו זמני עד בחירת העיר", נכתב בהודעה שהופצה מתאם תאגיד השידור, יחד עם הלוגו שכולל רק את המילה "ישראל", ללא שם של עיר.




לוגו אירוויזיון 2019. באדיבות "כאן"
לוגו אירוויזיון 2019. באדיבות "כאן"



כזכור, אמש איגוד שידור האירופי שלח מכתב המזהיר את תאגיד השידור "כאן", מפני ההשלכות של החוק לפיצול התאגיד. במכתב ששלח מנכ"ל האיגוד האירופי, נואל קוראן, ליו"ר התאגיד גיל עומר ולמנכ"ל, אלדד קובלנץ, הוא כותב כי במידה והחוק יעבור וקיבל את אישורו של בית המשפט העליון, אזי חברות התאגיד באיגוד האירופי תיבחן מחדש.



לפני כשבוע הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) דנה בחשש לקיום תחרות האירוויזיון בארץ, בעקבות ביטול המשחק בין נבחרות הכדורגל של ארגנטינה וישראל. "האירוויזיון עולה בין 25- 30 מיליון יורו. המדינה הצריכה לשים כאן בערך 50 מיליון שקל. התאגיד צריך להתמודד עם אתגרים לא פשוטים של הפקה ונצטרך לסייע לו. לגבי המיקום, בהצעה שהם יגישו הם צריכים להציע איזו עיר. יש כאן כל מיני שיקולים לגבי המיקום, מבנה, תחבורה נגישות פעילות בשישי שבת. אין ספק שהאירוע הוא בעל ערך משמעותי", אמר מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי.