בבסיס בה"ד 1 ייערך היום (רביעי) טקס סיום קורס קצינים קרביים. הטקס ייערך בסימן 50 שנה למעבר הבה"ד למצפה רמון. במסגרת חגיגות ה־50, יוענק פרס מפעל חיים לרב־נגד יצחק טאיטו החייל הוותיק ביותר בצה"ל, המשמש כנגד המשמעת של הבה"ד זה 50 שנה. 
 
91% מבין הקצינים החדשים הם גברים ו־9% נשים - שיא של כל הזמנים. 93% הם ילידי הארץ, 64% באים מאזור המרכז, 21% מצפון הארץ ו־11% מאזור הדרום. 54% מהקצינים החדשים מתגוררים בערים, 6% בקיבוצים ו־10% במושבים. 51% למדו במגמות ריאליות בלבד בבית הספר, לעומת 17% שלמדו במגמות הומניות בלבד. 62% היו מדריכים או חניכים בתנועות נוער. 48% ממסיימי הקורס עשו לפני גיוסם שנת שירות או מכינה קדם צבאית. 

רב נגד יצחק טאיטו. קרדיט: דובר צה"ל

 
ארבעה מבין 41 מסיימי קורס קציני השריון השנה הם בוגרי מכינת רבין, אשר כחלק מפעילות רחבה יותר, שעיקרה הכוונת צעירים להגשמה קהילתית־משימתית ולהשתלבות בעמדות מנהיגות בצה"ל, בשירות הציבורי ובמגזר השלישי, מפעילה בשיתוף פעולה עם צה"ל מסלול של גיוס משותף לחיל השריון. 

"מין פלמ"חניקיות שהיא חלק מהDNA שלנו"

סגן י', מפקד צוות בקורס ההשלמה החיילית של חיל ההנדסה, מסביר כי התהליך הכי חשוב שהצוערים עוברים הוא גיבוש ראייה מערכתית יותר. כמו-כן הוא מסביר כי "אין הרבה צבאות מערביים שבהם הקצין מתחיל את דרכו כחייל. הייחוד הזה של צה"ל הוא חשוב, זו מין פלמ"חניקיות שהיא חלק מהDNA שלנו. כשקצין מתחיל מלהיות לוחם, זה מאפשר לו להבין את נקודת המבט של הלוחם ולראות את הדברים בצורה שהיא קרובה לקרקע".
 

בוגרי המכינה יונתן שמעוני ויונתן זלטין, אשר יועלו היום לדרגת סג"ם, מספרים: "המחשבה שלנו הייתה שאנחנו רוצים לעשות שירות משותף, ולהתגייס מתוך מניעים של שליחות. המשמעות של זה מבחינה מעשית היא שכשנשאלת השאלה לאן להתגייס, השיקול המכריע אינו איזו סיכה תהיה על המדים, מה צבע הכומתה או איך יסתכלו על הנשק ברכבת. השיקול הוא איפה צריכים אותנו. השירות בשריון הוא קשה, ונדרשים לשם אנשים שמוכנים לעבוד קשה, מתוך תחושת שליחות".

הם מסבירים כי השירות הצבאי נעשה משמעותי יותר כשהוא משותף. "להתגייס כגרעין זה דבר שמעצים את היכולות שלך כמפקד. זה נותן כוחות ומאפשר למצות את היכולות בצורה טובה יותר". הארבעה מצטרפים ל־15 קצינים נוספים שהתגייסו לחיל, כחלק ממסלול הגיוס המשותף של מכינת רבין.

"ההחלטה הכי טובה שעשיתי בחיים"

סגן בן סאקס מרעננה, שירת במשך שנה כמ"מ בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים. היום הוא מסיים את המחזור השני שלו כמפקד צוות בקורס קציני חי"ר ("גפן"), המהווה שלב שני ואחרון בקורס הקצינים אותו עוברים הצוערים של כל חייל בנפרד. 

בשיחה עם "מעריבֺ־השבוע" הוא מספר: "אני לא מכיר עוד הרבה מסגרות שבבהן בגיל כל כך צעיר מקבלים אחריות כה רבה. זוהי החלטה הכי טובה שעשיתי בחיים שלי"."רוב האנשים שיוצאים לקצונה מתחנכים לכך בבית. שדוחף אותם למקום הזה של שליחות. אחד הגורמים החשובים הוא מודל לחיקוי: כשיש לחייל קצין שהוא מעריך אותו, הוא רוצה להיות כמוהו ולהשפיע כמוהו על אנשים".