שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ תוקף את ההחלטה שלא לאשר את המיזוג של בנק אגוד עם מזרחי טפחות. בעניין זה הוא יוצא חזיתית נגד שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן, שלחצו שלא לאשר את המיזוג. לדברי שר האוצר לשעבר: "אני מעריך את מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים, ואת סגנה אורי שוורץ, אך עם כל הכבוד ההחלטה שלהם שלא לאשר את המיזוג היא טעות. רגולטור אינו צריך לבחון אם מיזוג הוא רע לתחרות, אחרת מהר מאוד אנחנו ננהל את המשק, ואנחנו לא רוצים להגיע לשם".



שטייניץ הוסיף: "הרגולטור אמור להתערב אך ורק במקרים קיצוניים. למשל, לו על הפרק היה עומד מיזוג בנק לאומי עם הפועלים, היה מקום להתערב. במקרה של איחוד בנק קטן עם בנק בינוני, הרגולטור אפילו לא צריך להתקרב לעסקה, כמו שהוא לא צריך להתערב במיזוג בין שתי מסעדות". לדברי שר האנרגיה, "הנזק שייגרם הוא שבעתיד אנשים לא ירצו אפילו לשמוע על השקעה בבנקים קטנים. במקרה של הצלחה ואקזיט, הרגולטור ימנע את המכירה. אבל במקרה של כישלון וצורך לצמצם הפסדים, הרגולטור ימנע מיזוג".



שטייניץ טען עוד: "פסילת המיזוג היא פגיעה בשוק הבנקאות בטווח הארוך. בכל מקרה קשה לחשב את התרומה של בנק אגוד לתחרות, אך לדעתי המיזוג דווקא כן יוסיף לתחרות". כזכור, בעלי בנק אגוד יערערו על החלטת הפסילה וממתינים לקבלת ניירות העמדה של רשות ההגבלים.



בתגובה לפרסומים שלפיהם הוצע לו לפרוש מהפוליטיקה לטובת תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, ולשאלה האם העניין אקטואלי, השיב שטייניץ: "אני לא יודע. אם התפקיד יוצע לי על ידי ראש הממשלה, אזי אשקול בחיוב. לפני שנה דיברו איתי על האפשרות לעבור לתפקיד זה ואמרתי שיו"ר הסוכנות הוא תפקיד חשוב ושזה מעניין אותי. מאז לא חזרו אלי ובזמן האחרון לא דיברו איתי על הנושא".



הראיון המלא מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"