הניסיונות להגיע להסדר טיעון בין הפרקליטות לבין הנאשם בפרשה 512, גולן אביטן, יימשכו עוד מספר ימים. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי העניק ארכה של מספר ימים להגיע להסכם שיימנע מעד המדינה לעלות לדוכן העדים ולהעיד נגד בכיר העבריינים בישראל. על פי גורמים המעורים בפרשה, הפערים בין הצדדים אינם גדולים.

ההתפתחות האחרונה באה לאחר שמוקדם יותר הודיע התבוע בתיק, ניסים מרום, כי "אין יותר משא ומתן. העד מוכן ויכולים להביא אותו לפה תוך עשר דקות. די. אנחנו לא משחקים את המשחק הזה יותר. אני מוכן לתת לנאשמים עוד חמש דקות להיוועץ ביניהם, ואם לא, אנחנו מוכנים להביא את העד לפה בתוך עשר דקות להתחיל להעיד". השופטים הכריזו על הפסקה של כמה דקות, וכעת יצאו מהאולם.

כזכור, התסבוכת הנוכחית נוצרה לאחר שהפרקליטות כבר הצליחה להחתים 16 מתוך 18 הנאשמים על מסמך הבנות בפרשה 512 שהרעידה את ארגוני הפשע בישראל, ההסכם הסופי נמצא על סף קריסה. הסיבה: חבריו של אביטן, אחד משני הנאשמים שעדיין לא הגיעו איתם להסדר, מסרבים לחתום על ההסכם בטענה שהם לא מוכנים להפקיר אותו.

הפרקליטות עבדה זמן רב כדי להגיע להסדר טיעון עם ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל ועבריינים נוספים מארגונו. אולם כאמור לא הצליחה להגיע להסדר עם כולם. אבי רוחן, בכיר בארגונו של אברג'יל, סירב לחתום על ההסכם והודיע כי בכוונתו לנהל משפט שבו יוכיח את חפותו. עם זאת, רוחן לא הביע התנגדות כי חבריו יחתמו על הסכם אם הם מעוניינים בכך.



"הפרקליטות שינתה את כללי המשחק". עו"ד יניב שגב
"הפרקליטות שינתה את כללי המשחק". עו"ד יניב שגב



לפיכך, סלע המחלוקת כרגע הוא אביטן, הנאשם על חלקו בניסיון רצח של העבריין זאב רוזנשטיין, וכן על חלקו בניסיון חיסול כושל נוסף של רוזנשטיין שבו נרצחו שלושה אזרחים בשנת 2003. בין עורכי דינו של אביטן לבין הפרקליטות קיימת מחלוקת על מספר השנים שייגזרו עליו במסגרת ההסכם. בעוד הפרקליטות דורשת שמונה שנות מאסר, סנגורו של אביטן, עו"ד יניב שגב, אומר ל"מעריב־השבוע" כי הפרקליטות הציעה לפני שבועיים עונש מאסר של שבע שנים, אך הוסיפה מאז ללא הסבר שנת מאסר נוספת. "אם הפרקליטות משנה את כללי המשחק תוך כדי המשחק, אז אנחנו מחוץ למשחק", הבהיר עו"ד שגב. "במצב הנוכחי אין סיכוי שנחתום על ההסכם".