הישג נוסף של פסגת סינגפור? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (חמישי) כי קוריאה הצפונית השיבה לידי ארצות הברית את שרידיהם של כ-200 חיילים אמריקאים שנפלו במלחמת קוריאה. טראמפ אמר במהלך עצרת שקיים במינסוטה כי "קיבלנו חזרה את הגיבורים שלנו, השרידים נשלחו היום", דיווחים על כוונת קוריאה הצפונית לבצע את המחווה לטראמפ נשמעו בימים האחרונים, אך עד כה לא היה אישור רשמי להחזרת השרידים.



כ-7,700 אנשי צבא נחשבים לנעדרים מאז מלחמת קוריאה בה ארצות הברית וקוריאה הדרומית נלחמו בקוריאה הצפונית ולאחר מכן בסין, בין השנים 1953-1950, באחת המלחמות הקשות בתולדות ארצות הברית, שאיבדה במלחמה יותר מ-36 אלף מחייליה. וושינגטון ופיוניאנג אמנם חתמו על הסכם הפסקת אש, אך נותרו באופן רשמי במלחמה עד היום.



מאטיס: "לא מכיר מהלכים קוריאנים לפירוז גרעיני"



הפגישה בין טראמפ לבין שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און ב-12.06.2018 בסינגפור הביאה לשינוי ביחסים בין שתי המדינות, כאשר זאת הפעם הראשונה שמנהיגי שתי המדינות נפגשו מאז המלחמה. במהלך הפגישה הסכים בין השניים הסכים קים להשיב את שארי החיילים שבידי המדינה המבודדת.



עם זאת, שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס אמר במקביל כי אין סימנים שקוריאה הצפונית החלה בפירוק מאגר הנשק הגרעיני שלה בעקבות הפסגה בין המנהיגים. "אני לא מודע לדבר כזה", אמר מאטיס בתשובה לשאלת עיתונאים בנושא, תוך שהוא מציין שמוקדם מדי לצפות לדבר כזה. "משא ומתן מפורט בין הצדדים עדיין לא החל, לא הייתי מצפה לדברים כאלה בשלב זה", אמר מאטיס.



במהלך הפסגה חתמו טראמפ וקים על מסמך הבנות בו הם התחייבו לעבוד למען "פירוז מוחלט של חצי האי הקוריאני", אך במסמך לא היה פירוט על תהליך הפירוז המתוכנן, וקוריאה הצפונית חתמה בעבר על מסמכים דומים, אך לא עמדה בהם. עם זאת, בסיום הפסגה קרא הנשיא אמריקאי כי פיוניאנג "אינה איום גרעיני עוד".