הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי המדינה צפויות להתקיים רק בעוד ארבעה חודשים, אך זאב אלקין כבר יכול לרשום לעצמו חיזוק ימני משמעותי, וזאת לאחר שראשי רשויות ביהודה ושומרון קוראים להצביע לשר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים בבחירות הקרובות לראשות העיר ירושלים.



היום (חמישי) התפרסמה קריאה החתומה על ידי ראשי מועצות ביו"ש בו הם קוראים לציבור הימני בירושלים להצביע לאלקין לראשות העיר. במכתב הקריאה נכתב כי "אנו מברכים את חברנו, השר לענייני ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה זאב אלקין, על החלטתו להתמודד לתפקיד ראש העיר ירושלים".
 
עוד נכתב בקריאה כי "השר אלקין עמד במשך שנים רבות לימין ההתיישבות ביו״ש וחיזק בכל כוחו את ההתיישבות בבניה, בפיתוח, בחקיקה ובקידום הריבונות בכל תפקידיו השונים כיו״ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, יו"ר הקואליציה, סגן שר החוץ ובתפקידיו כעת כשר לענייני ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה.

אלקין היה ממובילי חוק משאל העם ו'חוק ירושלים' שנועד למנוע כל ויתור עתידי בירושלים, שני חוקים שבנו חומה בצורה נגד הניסיונות לחלק את ירושלים, בירת הנצח של מדינת ישראל. ירושלים היא הלב של העם היהודי וראוי שתתכבד בראש עיר בעל שליחות ערכית וציונית עם ניסיון ועשייה ברוכה למען ירושלים, יהודה ושומרון ומדינת ישראל. אנו סמוכים ובטוחים כי השר ישמור על שלמותה ואחדותה של ירושלים, יזכה לממש את חזון ירושלים רבתי ויוכל להוביל תנופת בנייה, פיתוח ושגשוג בכל חלקי העיר, במזרח ובמערב".
על הקריאה חתומים, בין השאר, ראשי מועצות של ירושלים רבתי ובהם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, ראש המועצה המקומית קרית ארבע - חברון מלאכי לוינגר, ראש הישוב היהודי בחברון אברהם בן יוסף ובנוסף ראשי מועצות נוספות, ובהם : יו"ר מועצת ישע חננאל דורני, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחיאני, ראש המועצה המקומית בית אריה אבי נעים וראש המועצה המקומית בית אל שי אלון.
אלקין הודה לראשי המועצות ואמר: "תמיכתכם חשובה לי מאוד. אני מאמין כי המחנה הלאומי בירושלים מבין את גודל השעה ויעניק לי תמיכה רחבה כדי שנמשיך יחד עם התושבים לפעול למען ירושלים בכל התחומים כפי שעשיתי עד היום בכל שנותיי במערכת הציבורית, הן כח"כ, הן כיו"ר הקואליציה, הן כיו"ר השדולה למען ירושלים והן כשר לענייני ירושלים והמורשת בשלוש השנים האחרונות. יחד נשמור על ירושלים מאוחדת ונוביל תנופת בנייה בכל חלקי ירושלים, הן במערב והן במזרח העיר".
כזכור, לפני כמה שבועות פורסם סקר שהוזמן על ידי ראש הממשלה נתניהו, שהביא להחלטת השר אלקין להתמודד. הסקר מציג כ-33% מהנשאלים שרואים באלקין כמתאים לתפקיד ראש העיר ומעניקים לו ניצחון ברור על שאר המועמדים גם בסיבוב הראשון וגם ראש בראש מול משה ליאון, עופר ברקוביץ ויוסי דייטש. מיד עם הכרזתו של השר אלקין על ההתמודדות התגייסו שרי וחברי הכנסת של הליכוד לצידו והביעו בו תמיכה מלאה. בנוסף, הצטרף השבוע רשמית גם ראש העיר ירושלים בעשור האחרון, ניר ברקת, שהופיע בסרטון ובו קריאה לתושבי עירו להצביע לשר אלקין, שיהיה לדבריו, ממשיך דרכו בהצלחתה של ירושלים.
מכתב ראשי המועצות ביו"ש מעניק לשר זאב אלקין חיזוק ימני משמעותי במירוץ, שמחזק אותו במגזר הדתי והחרד"לי, שעל פי כל ההערכות יהוו את לשון המאזנים בבחירות הקרובות.