לכבוד יום ההולדת ה-50 להקמתו של בסיס ההדרכה לקצינים במצפה רמון, אירחו חברי הפאנל של הקבינט המדיני, רוני דניאל, יואב לימור ואלון בן דוד בתוכניתם ב-103FM את הרס"ר המיתולוגי של בה"ד 1, רנ"ג יצחק טאיטו בן ה-77, שעלה על מדים לראשונה כבר בשנת 1959, ומאז מסרב לפשוט אותם. טאיטו מונה לתפקיד נגד המשמעת של הבסיס ומפקדו בשנת 1968 ומאז הוא מכהן בתפקיד זה ברציפות. האיש הכי וותיק בצה"ל נזכר לרגל המאורע בפקודים שעברו תחתיו, וסיפר כיצד התנהגו פרחי הקצונה המוכרים שבהם.

חבר הפאנל בתוכנית, הפרשן והכתב רוני דניאל שהיה צוער בבה"ד 1, נזכר: "הסתלקתי מאיזו הרצאה שנראתה לי משעממת. חשבתי שאני החכם היחיד אך התברר שחצי קורס עשה כמוני. כתוצאה מכך החליט טאיטו להשאיר את כולנו בבסיס לסוף השבוע". יואב לימור התייחס לסיפור: "גם היום אתה מבריז לנו משידור, אנחנו גם שוקלים לרתק אותך". טאיטו התייחס לדבריו ואמר כי "אם רוני דניאל עוד זוכר שריתקתי אותו אז כנראה שצדקתי".


על הצוערים שהפכו לרמטכ"לים סיפר טאיטו: "אני זוכר רבבות שהיו בבה"ד 1. רובם התקדמו ונשארו בצבא, במטה הכללי. הרבה הפכו לטייסים. הרמטכ"ל הראשון שעבר תחתיי היה שאול מופז, פעמיים, כצוער וכמפקד בה"ד 1, והיו גם בנימין נתניהו ואהוד אולמרט. אני זוכר שגדי אייזנקוט היה איש שקט וכך גם גבי אשכנזי. שניהם היו שקטים. ההישג שלי הוא שהם זוכרים אותי". 

כשנשאל טאיטו מה השתנה בדמות הקצין מאז ועד היום השיב: "הרצינות השתנתה. אני לא בטוח אם הקצינים של היום ממושמעים יותר מפעם אך אין לי ספק שהם דבקים במשימות שהם מקבלים הרבה יותר מבעבר".

לסיום, כשנשאל האם לא מתחשק לו לפרוש ולצאת לפנסיה, אמר טאיטו כי "המוטו שלי הוא להשפיע מלמטה, לא לשבת בחדר הממוזג מול הטלוויזיה, להשמיץ ולרכל, אלא להיות במקום בו אתה יכול להשפיע. התרגשתי מאוד מהמעמד אתמול והיום אני אנוח אחרי שבוע ארוך של עבודה והשקעה".



 עריכה: איתמר זיגלמן