הגשת כתב האישום נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת המעונות, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ממשכה לעורר תשומת לב רבה. היום (חמישי) התייחסו לנושא גם פרשני חברת "החדשות" גיא פלג ואמנון אברמוביץ'. לדברי פלג, בפרקליטות רואים בתיק כזניח ושואפים להגיע להסדר טיעון עם פרקליטי נתניהו.



"צריכים להגיד גם הערב, זה לא תיק הדגל של הפרקליטות. אומנם הצוות שהגיש את כתב האישום וצפוי לנהל את התיק מפרקליטות מחוז ירושלים הוא מאוד לוחמני, אבל היועמ"ש ופרקליט המדינה רואים בו תיק זניח ומקווים לסגור אותו בהסדר, והם מעדיפים לנהל את הקרב המשמעותי בתיקים האחרים בהם הם צפויים לקבל החלטות. הם היו שמחים לגמור את זה עם הסדר טיעון", טען פלג.  

לדברי פלג, "הם העבירו מסר לפרקליטי שרה נתניהו שהדלת פתוחה וישמחו לסכם על הסדר טיעון. תהיה בנוסף להחזרת הכסף ירידה מהסעיף של מרמה בנסיבות מחמירות למרמה בלבד ותהיה גם התחשבות בחומרת העונש. בשורה התחתונה לא מן הנמנע שהמשא ומתן על הסדר טיעון יחודש כבר בימים הקרובים". 

גם אברמוביץ' טען כי "התיק מעורר מבוכה אצל כל המשתתפים. הסנגורים למשל טוענים שהסעודות עם ראש ממשלת יוון, נשיא אוקראינה וראש ממשלת סודן שורבבו פנימה בטעות, אז הם יזמינו את האנשים האלה כעדי תביעה למשפט?".  
 
אברמוביץ' תקף את הטיעון לפיו מדובר בזוטות וחמגשיות וטען :"חלק גדול מהתיקים, פרשת החשמלאי ופרשת המלצרים נזרקו על עזרא סיידוף הכנוע והצייתן ונשארו מאות אלפי שקלים. זה לא חמגשיות, לא כוסות תה לאביה המנוח. זה סכום שמשפחה ממעמד הביניים מתקיימת ממנו שנתיים". 
 
לסיום תקף את התנהלות רה"מ :"נתניהו לא ידע כביכול על עסקת הצוללות העוסקת בנושאים אסטרטגיים, אז הדעת נותנת שלא ידע מה קורה בביתו שלו, בצלחת שלו. מה הוא צריך להסיק? מקורביו המליצו לו לפרוש עוד לפני העדות של ארי הרו, לפני פילבר ולפני חפץ, עיניו הרואות כי בתיק כל כך שולי ומביך הגישו כתב אישום, מה יהיה בתיקים כבדים עם שלושה עדי מדינה?".