חשש בישראל מאפשרות שתוכנית השלום האמריקאית תכלול סעיפים העשויים להעניק לפלסטינים רוח גבית, כך נודע ל"מעריב סופהשבוע". על פי הערכות, נוסף לדרישה לוותר על הריבונות הישראלית בארבע שכונות בירושלים הנמצאות מעבר לקו הירוק (שנחשפה ב"מעריב־סופהשבוע" ב־4 במאי), תכלול התוכנית הקמת קונסוליה במזרח ירושלים – גמול על ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירותה אליה. הקונסוליה, אם אכן תוקם במזרח ירושלים, תעניק שירותים לאזרחים הפלסטינים המקומיים.
בסוף השבוע ישהה בישראל צוות המו"מ של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון בראשות היועץ ג'ארד קושנר והשליח המיוחד לאזור ג'ייסון גרינבלט. הצוות מגיע לישראל לאחר דילוגים בין הבירות הערביות באזור: קושנר נפגש ביום שלישי עם מלך ירדן עבדאללה, שלשום עם יורש העצר הסעודי בן סלמן ואתמול עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א־סיסי, כשעל הפרק "הדיל האולטימטיבי לשלום" במזרח התיכון, שעליו עובד צוותו של טראמפ זה שנה וחצי. 
הצוות מבקש לרתום את תמיכת העולם הערבי לעסקת שלום בין ישראל לפלסטינים, וזאת בזמן שהרשות הפלסטינית מחרימה את ממשל טראמפ, ולכן הצוות האמריקאי אינו צפוי להיפגש עם נציגי הרשות בביקור הנוכחי. ההערכה היא כי יו"ר הרשות אבו מאזן ידחה את התוכנית, על אף הלחצים המופעלים עליו לקבלה, כדי להעמיד את נתניהו במצב שבו יידרש גם הוא לקבל את התוכנית.