משרד החוץ הנחה את שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה להחרים דיון שהתקיים היום (שישי) במועצה לזכויות אדם. ההנחיה פורסמה על רקע פרישת ארצות הברית מהמועצה ביום רביעי. לדברי בכיר במשרד החוץ, עדיין לא הוחלט על מדיניות קבועה בנושא. כזכור, שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי הודיעה כי ההחלטה נתקבלה, בין היתר בגלל היחס של המועצה לישראל. "כמו שאמרנו ארה"ב פורשת ממועצת זכויות האדם. אנחנו לא פורשים מהמחויבות לזכויות האדם. להפך אנחנו פורשים בגלל זה". 
"לפני שנה הגעתי למועצת זכויות האדם בז'נבה והצהרתי כי נישאר במועצה רק אם יהיו רפורמות", אמרה היילי בהצהרה בבית הלבן, "הן נדרשו כדי שהמועצה באמת תגן על זכויות אדם. במשך תקופה ארוכה הם הגנו על מפירי זכויות אדם. לצערנו הרפורמות לא בוצעו. כמו שאמרנו ארה"ב פורשת ממועצת זכויות האדם. אנחנו לא פורשים מהמחויבות שלנו לזכויות האדם. להפך, אנחנו פורשים בגלל זה". 
"לא קיבלנו את ההחלטה הזאת בקלות", המשיכה, "כשהממשל הזה התחיל לפני 17 חודשים, היינו מודעים היטב לליקויים העצומים במועצת זכויות האדם. יכולנו לסגת מיד. במקום זה עשינו מאמץ לפתור את הבעיות. בספטמבר הנשיא טראמפ קרא לחברי המועצה לתמוך ברפורמות. כמעט כל מדינה שנפגשנו איתה הסכמנו איתנו מאחורי דלתיים סגורות אבל אף מדינה לא הצטרפה אלינו. בינתיים המצב החמיר". 

היילי תקפה את המועצה על "מסע בלתי פוסק כנגד ישראל. זה מוכיח כי המועצה מונעת מפוליטיקה ולא מזכויות אדם". עוד אמרה היילי כי "יש שתי סיבות למה הרפורמות לא הצליחו. אחת, כי יש המון מדינות שלא רוצות שהמועצה תהיה אפקטיבית. הסיבה השנייה היא שיש מדינות שחולקות את אותם רעיונות, אבל המדינות הללו לא היו מוכנות לאתגר את הסטטוס קוו. נתנו להם הזדמנות אבל הן חששו לעשות מהלך לא מאחורי דלתיים סגורות. נמשיך להילחם על זכויות אדם מחוץ למועצת זכויות האדם. אם יעשו הרפורמות נשמח לחזור למועצת זכויות האדם. אנחנו פורשים מהמועצה שאינה ראויה לשמה".