טרור העפיפונים ובלוני התבערה לא מפסיק: שלוש שריפות פרצו היום (שבת) בנגב המערבי: בגבעת יהודה, בארי ובכיסופים. הדליקות פרצו בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה, צוותי הכיבוי שפעלו באזור השיגו שליטה על השריפות. הגורם לדליקות הוא בלוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה.



בתוך כך, אמש התרחשו הפגנות בארבעה מוקדים שונים לאורך גדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי לפחות 200 נפגעו באזור, בהם 44 פצועי ירי, שבעה מהם נפגעו באורח קשה. במהלך יום שישי פרצו כעשר דליקות בעוטף עזה, צוותי הכיבוי וצוותים של קק"ל השיגו שליטה על האש.



אירועי סוף השבוע מתרחשים בצל הפגישה שקיים אתמול בצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יועצו הבכיר של הנשיא, ג'ארד קושנר, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. בפגישה זו הצוותים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה. הארבעה צפויים להיפגש שנית במוצאי שבת.



השריפות בדרום. צילום: טעמה טללקה, קק"ל



כמו כן, בניסיון להילחם בטרור העפיפונים ובלוני התבערה, הוקמה אמש מערכת אלקטרו-אופטית על גבול הרצועה, שמטרתה לזהות את העפיפונים ממרחק של שבעה קילומטרים, כלומר כבר מעל השטח של רצועת עזה. לאחר האיתור המערכת אמורה לבצע שילוח של רחפן שמקבל נקודות ציון מדויקות, ולבצע את היירוט עצמו. מדובר במערכת שפותחה על ידי אלביט, ואושרה לניסוי מבצעי.