דיווח נוסף ביום שישי האחרון על רוכב אופנוע בן 23 שלכאורה החליק בכביש 465 בדרך מרנתיס לכיוון בית אריה ונפצע באורח קשה, הקפיץ את זעמם של תושבי בית אריה והעומד בראש המועצה אבי נעים, שמיהר לכתוב פוסט תוקפני נגד המשטרה, בו האשים אותה, לכאורה, בתאונה הקשה.

לטענת נעים, אליה הצטרפו גם קב"ט הישוב שרון אלפסי ותושבי השכונה יוכי ויצמן וצחי בק, התעלמות לכאורה של המשטרה מהפניות למוקד 100 ולתחנת ראש העין, היא זאת שהובילה לתאונה הקשה בעקבות מה שהם מכנים, היעדר אכיפה.

צילום: ראש מועצת בית אריה

לטענתם, מידי חמישי ושישי מגיעים עשרות אופנוענים בעלי אופנועים כבדים לקטע הכביש שבין 444 מכיוון רנתיס לכיוון כביש 465 סמוך לצומת רנתיס בכניסה לבית אריה, כדי לבצע פעלולים ורכיבה מסוכנת. "כל שישי חבורות של אופנוענים משתוללות על כביש 465 חוצה בנימין והרוכבים מסכנים את עצמם, את הנהגים ובני משפחותינו" כתב נעים בפוסט הזועם. "כבר היו הרוגים ופצועים ומשטרת ישראל מתעלמת ולא מונעת את הסכנה. אני באופן אישי התקשרתי כבר עשרות פעמים , הצגתי את עצמי כראש המועצה והמשטרה מצפצפת עלינו ולא אוכפת את החוק".

ראש מועצת בית אריה הוסיף: "קבלו תמונות מלפני חצי שעה - אופנוען צעיר שביצע 'השכבות' וגמר בבית החולים עם פגיעת ראש קשה, לסת ושיניים שבורות". נעים טוען כי גם לפני התאונה שאירעה בשעות הצהריים התקשרו תושבי בית אריה למשטרה, אולם לדבריו, אף שוטר לא הגיע למקום לסלק את פורעי החוק , ועוד שישי הסתיים כאמור עם התאונה הקשה וצעיר שמאושפז בבית החולים.

אבי נעים ראש מועצת בית אריה. צילום: באדיבות המצולם


קב"ט הישוב אלפסי אמר כי "לקטע הכביש המדובר מגיעים כל יום חמישי ושישי עשרות אופנוענים עם אופנועים כבדים, ובגלל שיש פיתולים קטע הכביש מהווה אתגר עבורם והם רוכבים במהירויות מטורפות ומסכנים את כל התושבים. לא מעניין אותם אם יש רכבים או אין רכבים. המטרה היחידה היא לספק את היצרים שלהם. לא מעט פעמים אני, ככונן מד"א וקב"ט הישוב, מוקפץ להושיט עזרה לאופנוענים שנפגעו או לנהגי רכבים שנפצעו בתאונה לאחר שניסו להתחמק מהפגיעה ברוכב האופנוע. אני אישית התקשרתי כמה פעמים וגם לפני התאונה האחרונה, התקשרה אחת מתושבות הישוב והתריאה אבל אף ניידת לא הגיעה".

התושב צחי בק טוען שמדובר במחדל של המשטרה: "אין מילה אחרת חוץ ממחדל. רוכבים חסרי אחריות הפכו את קטע הכביש המפותל הזה למסלול פריקת יצרים ומקור לשאיבת אדרנלין וזאת תוך סיכון חיים של נהגים אחרים ושלהם עצמם. באופן אישי ניגשתי אל מפקד תחנת ראש העין אבל חוץ ממבצע אחד לפני כשבועיים של מתנ"א לא רואים אכיפת משטרה וחבל, כי הנה עוד תאונה ועוד פצוע קשה. אם לא יעשה פה שינוי רציני זו שאלה של זמן עד להרוג הבא. הכתובת על הכביש ללא ספק", סיכם.

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח במשטרה הוזעקו למקום שוטרים שביצעו פעילות אכיפה, בין היתר, נגד נהגי אופנועים שנסעו בניגוד לחוק. במסגרת המאבק המתמשך בתאונות הדרכים, נרשמו על ידי המשטרה כ-600 דו"חות תנועה בקטע כביש זה מאז תחילת השנה".

"מטבע הדברים לא ניתן לבצע פעילות אכיפה בכל מקום כל הזמן, כשגם אכיפה לעתים תכופות במקטעים נבחרים כמו זה- לא יכולים למנוע לחלוטין כל תאונת דרכים, גם אם בכוחם להפחית את כמות התאונות ולהרתיע נהגים מביצוע עבירות תנועה. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה היכן שיידרש, ובפרט נגד נהגים המבצעים עבירות מסכנות חיים, בקטע כביש זה ובכל מקום אחר שיידרש".