23 בני אדם נעצרו בתום חקירה סמויה שניהלו במשך כשנה חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז הצפוני במשטרה וחוקרי רשות המסים חיפה והצפון, בחשד לעבירות הנוגעות בטוהר המידות ושחיתות ציבורית ביישוב מירון שבצפון. היום (ראשון), עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו כ-120 שוטרים ולוחמי מג"ב על מספר בתים בישוב שבגליל העליון, במרכז הארץ ובירושלים, ועצרו כאמור את המעורבים בחשד לעבירות של שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, סחיטה באיומים, הפרת אמונים, ועבירות על פי חוק התכנון והבנייה וכן פקודת מס הכנסה ורשות המסים. 
 
בית משפט השלום בטבריה האריך עד יום חמישי את מעצרם של חמישה חשודים, בהם ראש מועצת מירון, מרדכי הלפרין. כמו כן הוארך מעצרם של מזכירתו, מירב מילא, בנו של הלפרין, יוסף, ושני חשודים נוספים, צינוירט אברהם ויהושע אדלר. הלפרין חשוד שבתמורה לכך שאפשר לאנשים לרכוש בתים במירון לבנות את בתיהם הוא דרש כספי שוחד וטובות אחרות ומי שלא נענה לדרישותיו הוא הפעיל סנקציה של סגירת המים. ביולי 2017 ח"כ גפני תקף אותו אישית על כך שכל הקריסה של מירון נובעת מההתנהלות הקלוקלת שלו ורמז למעשיו בתגובה הוא שלח לו מכתב בו איים בתביעה בדיוק בתקופה בה המשטרה החלה בחקירתה.
 
עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם ונתפסו מסמכים רבים, ומאות אלפי שקלים במזומן. ברשות המסים מתכננים אכיפה כלכלית נרחבת. "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים", אמרו במשטרה.