חודשיים חלפו מאסון השיטפון בנחל צפית בו נהרגו 10 בני נוער לאחר שנסחפו בשיטפון והיום (ראשון) מונתה מנכ"לית חדשה למכינת בני ציון בתל אביב - שירה אטינג, שתחליף את יובל כהאן שהתפטר מספר ימים לאחר האסון. בהודעה שנמסרה מטעם המכינה נכתב כי אטינג, רס"ן במילואים, טייסת מסוקי קרב, תיכנס לתפקידה ב-15 ביולי לאחר שתיפגש עם אנשי משרד החינוך, מדריכי המכינה, חניכי המחזור הבא של המכינה והוריהם וכן תקיים פגישות אישיות וקבוצתיות עם המשפחות השכולות, שאיבדו את יקיריהן באסון בנחל צפית.



לא יפתח מחזור חדש בשנה הקרובה


אטינג הודיעה היום, בתיאום עם חברי הוועד המנהל, על כוונתה לא לפתוח מחזור חדש של חניכים בתחילת שנת הלימודים הקרובה, אלא רק בשנה שלאחר מכן: "מכינת בני ציון בעת משבר, הנובע ממותם הטראגי של תשע נערות ונער. האסון הוא בלתי נתפס, והוא מחייב את מכינת בני ציון, מוסד המכינות הארצי והחברה הישראלית בכללותה להתמודד עימו, להסתכל פנימה, להטיל ספק, להפיק לקחים ולהשתפר – מתוך מסירות לנערים ולנערות שמפקידים ועוד יפקידו את עתידם בידיה, מתוך מחויבות למשפחות השכולות, ומתוך מקצוענות וענווה".



עוד אמרה אטינג כי "אני סבורה שיש מקום לקחת שנה של פסק זמן, ולבחון במהלכה הקמת תשתית חדשה. כמוסד חינוכי מוביל, עם אוכלוסיית בוגרים חזקה ומסורה ועם עשייה משמעותית לאורך 11 שנות קיומו – יסודות רבים יתגלו כחיוביים וחיוניים וישומרו. לעומתם, יסודות מסוימים ידרשו שינוי מן השורש, על מנת שנוכל להקים מחדש את המכינה בצורה מקצועית ולהרוויח את האמון שנותנת בנו החברה הישראלית. צוות המכינה יבצע את מירב המאמצים בשבועות הקרובים למצוא פתרונות לחניכי השנה הבאה".



אטינג, בת 31, ילידת היישוב מכבים, התגייסה לצה"ל לאחר שנת שירות בכפר הנוער כנות, התקבלה לקורס טיס והוסמכה כטייסת מטוסי קוברה, תפקיד בו שירתה כשש שנים. במהלך הקורס סיימה תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון ולאחר סיום שירותה הצבאי, למדה באוניברסיטת אוקספורד תואר שני בלימודי איכות הסביבה וניהול. בשנה וחצי האחרונות היא חברה במשרד הישראלי של חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי".



מועצת המכינות: "ההחלטה הנכונה והראויה"

ממועצת המכינות הקדם צבאיות שבתחילת החודש קיימה ישיבת ועד מנהל שבסיומה המליצה לא לפתוח השנה את המכינה כדי שתבנה מחדש "בתהליך ציבורי שקוף", נמסר כי "אנו מברכים את שירה אטינג עם כניסתה לתפקיד ומאחלים לה הצלחה בשיקום מכינת בני ציון לאחר האסון הקשה. אנו מאמינים כי ההחלטה להקפיא את פתיחת המכינה בשנה הבאה היא ההחלטה הנכונה והראויה ביותר במצב הנוכחי, ובכוונתנו לפעול ולסייע הן לשירה ולצוות החדש לשקם ולבנות מחדש את המכינה כך שתוכל בעתיד לשוב ולהיות מכינה פעילה והן לקליטת חניכי המכינה במסגרות חלופיות. אנו מצפים לקבל גם ממשרדי הממשלה הרלוונטיים סיוע למימוש המהלך".



כזכור, האסון הכבד אירע במהלך טיול גיבוש שכלל את חניכי המועצה ותלמידי כיתות י"ב שהיו אמורים להיכנס למכינה בשנת הלימודים הקרובה. הטיול לא היה אמור להתקיים בנחל צפית, אך בשל מזג האוויר הסוער הוחלט במכינה לשנות את מסלול הטיול. בזמן שהנערים טיילו בנחל, אירע השיטפון שסחף עשרה מהם והביא למותם.



מנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב נעצרו ונערך ביניהם עימות. במהלכו הטיחו האשמות זה בזה בכל הקשור ליציאה לטיול ולהתרחשויות סביב האסון. בהמשך המשטרה המליצה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד כהאן בגין גרימת מוות ברשלנות ונגד ברדיצ'ב בגין הריגה.