זהבה שאול, אמו של אורון ז״ל, החייל החטוף שמוחזק בעזה, שנחטף במבצע צוק איתן לפני ארבע שנים, התייחסה הבוקר (שלישי) לתוכנית להקמת נמל ימי לתושבי עזה בקפריסין ואמרה כי היא שמחה לשמוע את הדברים. "ארבע שנים שאורון לא איתנו וסוף כל סוף משהו אולי יתחיל לזוז. ועוד לשמוע זאת מליברמן. אלו דברים חזקים. אין בעיה שיתנו להם מה שהם רוצים רק שיחזירו את החיילים. הצבא ידע לשלוח את הדר ואורן למבצע והוא צריך להחזיר אותם. אולי אראה את האור בקצה המנהרה", אמרה שאול בראיון לגל"צ. 
  
"כשמישהו יחזור זו תהיה עסקה והגיע הזמן שתהיה עסקה. זה שיתנו להם נמל זה לא יעזור. שיתנו הכל אבל זה חייב להיות הדדי. לא ייתכן שאנחנו לא נקבל כלום. ראש הממשלה אמר בעצמו יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו. אני כל הזמן שמחתי עליהם ואני רואה שארבע שנים אנחנו במקום. אז כשליברמן אומר משהו כזה הלב שלי כבר נפתח. אני כולי תקוה", הוסיפה אמו של אורון. 

עם זאת, שאול ציינה כי היא חשה חוסר אמון עמוק כלפי המערכת. "זה מתחיל מהיום הראשון שהם באו להגיד לנו איפה לחפור לו קבר ועד היום שהגשנו בג"ץ. הם מסתירים מאיתנו וגובר בי החשד שמשהו לא בסדר. הם הכינו מטרה ומסתובבים סביבה".
שמחה גולדין, אביו של החייל החטוף בעזה, הדר, התייחס בגל"צ לפרסום ואמר כי "האויב מתקיף, שורף, יורה רקטות ואנו מפעילים את המפלצת על ידי זה שאנו נותנים לו פתרונות הומניטריים חד צדדיים, זה אסון. מבחינתנו לא השתנה שום דבר בשנים האחרונות מאז החטיפה. צריך לייצר את ההתניה להשבת הבנים".