דובר צה"ל אישר כי כל טיס של חיל האוויר תקף היום (שלישי) כלי רכב ועמדת תצפית ששימשו חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. על פי דיווחים פלסטיניים, לא היו באירוע נפגעים. התקיפה התרחשה לאחר שבמהלך היום הוצתו לפחות 12 שדות ויערות בעוטף עזה, בעקבות שיגור עפיפוני ובלוני תבערה משטח הרצועה.



למרות הטענות הפלסטיניות כי שיגור בלוני ועפיפוני התבערה הם פעולות של "התנגדות עממית", שלשום חשף צה"ל סרטון שמוכיח כי חמאס עומד מאחורי הפעלת חוליות טרור ההצתות שמשגרות כלים אלה לעבר ישובי הדרום. “מפקד גזרתי בארגון הטרור חמאס פוקד על שיגור עפיפונים או בלוני התבערה ומורה לפעילים תחתיו לייצר את העפיפון או בלון התבערה", הסבירו בצה"ל עם פרסום הסרטון והוסיפו כי "הפעילים שקיבלו את ההנחיה מכינים את העפיפון או הבלון ומחברים לו חומרי בעירה הנלקחים ממוצבי חמאס. הכנת העפיפונים נעשית על־פי רוב בכמויות ובאופן סידרתי, על ידי פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס. עם סיום ההכנות, הפעילים משגרים את העפיפונים ואת בלוני הנפץ ליעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות”.

שריפות במעוצה האזורית אשכול


עוד נמסר: “מדובר בטרור המוכוון נגד אוכלוסיית תושבי ישראל ושטחי חקלאות וטבע. צה”ל פועל בעצימות גבוהה נגד חוליות טרור אלה - בירי סמוך להן, נגד תשתיות טרור המשויכות אליהן ונגד יעדי חמאס בעומק רצועת עזה. לא נאפשר לטרור להוות איום על תושבי ישראל ושטחיה”. עם זאת, בשלב זה התקיפה שבוצעה לא חורגת מהתגובה הצה"לית הרשמית, שבמסגרתה חיל האוויר תוקף את תשתיות השיגור, אך נמנע מפגיעה במשגרים עצמם.