הזמר ואיש הטלוויזיה קובי אוז (48), פרץ לחיינו בתחילת שנות ה-90 עם להקת "טיפקס" למרות שאת הקריירה המוזיקלית שלו הוא החל בכלל כזמר סולו. הלהקה התפרסמה עם שלל להיטים, ביניהם "יושבים בבית קפה", "למה הלכת ממנו", "התחנה הישנה" ואף ייצגה את ישראל באירווזיון בשנת 2007 עם השיר "Push the button", לאחרונה חידשה את הקלאסיקה הערבית "יא מוסטפא". 


על היסטוריית השיר, שמשלב בתוכו את מגוון הסגנונות של הלהקה מכל השנים סיפר אוז בתוכניתה של איריס קול ב-103FM: "זהו שיר ישן מאוד של זמר לבנוני שגר במצרים, בוב עזאם. מה שיפה בשיר הזה הוא שיש כאן המון שפות ובגרסה המחודשת צירפתי גם כמה מילים בעברית".




"השיר מזכיר לי את ימי הרב תרבותיות כשהסרטים הערבים התכתבו עם הוליווד והיו מחובר לקולנוע האמריקאי, האנגלי והצרפתי", נזכר המוזיקאי. "אהבתי מאוד לצפות בסרטים הערביים, אני חושב שהקומדיות הלבנוניות נפלאות. כשרואים את היצירות הללו אפשר לחשוב שעוד משהו טוב יכול לקרות כאן במזרח התיכון".

על תוכנית הטלוויזיה 'צליל מכוון' שעוקבת אחרי התפתחות הסאונד הישראלי סיפר: "ששת הפרקים של הסדרה עלו כבר לעמוד היוטיוב בהם ניסינו לבדוק מדוע המוזיקה הישראלית שלנו נשמעת אחרת מהמוזיקה בעולם. כשאנחנו עושים רוק הוא שונה וכשאנחנו עושים מוזיקה ים תיכונית היא גם כן יוצאת שונה".

נטע ברזילי. צילום מסך
נטע ברזילי. צילום מסך


"המסקנה שלי היא שאנחנו יהודים וים תיכוניים", סיכם אוז. "השיר 'שלל שרב' של גידי גוב נכתב בכלל כמנגינה יוונית על ידי פוליקר אך לואי להב הפך אותו לרוק. גם בשירים של סטטיק של בן אל ניתן לראות את החיבור הים תיכוני בשילוב סגנונות שונים וגם נטע ברזילי שהיא השילוב בעצמו".

עריכה: איתמר זיגלמן