לקראת אירועי הלילה הלבן בתל אביב שייערכו מחר, התקיים הערב (רביעי) האירוע המקדים המסורתי, ה"פיקניק הלבן", שהתקיים בכיכר מגן דוד, שבכניסה לשוק הכרמל ומדרחוב נחלת בנימין. כמדי שנה, מיקום אירוע הפתיחה, אליו הגיעו מאות כאשר הם לבושים בבגדים לבנים וכיסאות, נשמר בסוד עד לסמיכות לתחילתו. ב"פיקניק הלבן" ניתן האות לאירועי הלילה הלבן, שייכבשו הערב את תל אביב ויימשכו עד השעות הקטנות של הלילה.



הלילה הלבן בתל אביב, המתקיים כמדי שנה ביום חמישי, בשבוע האחרון של חודש יוני, מתקיימים לרגל הכרזת אונסק"ו ביולי 2003 על ה"עיר הלבנה" של תל אביב כאתר מורשת עולמית.



רובע לב העיר והצפון ההיסטורי של תל אביב (עד נחל הירקון) כולל אוסף אדריכלי גדול של מבנים בסגנון הבאוהאוס. אמנם לא מעט מהבניינים הפרטיים סובלים מהזנחה, אבל המבנים שכבר שופצו הפכו לחלון ראווה אדריכלי ולאבני דרך של מסע במנהרת הזמן בעיר העברית הראשונה.



לקראת האירועים בת"א. צילום: אבשלום ששוני
לקראת האירועים בת"א. צילום: אבשלום ששוני



הלילה הלבן יכלול הערב עשרות אירועים שיתקיימו במקביל בכל רחבי העיר – בחוצות ובמרכזי התרבות. האירועים יכללו מופעי רחוב, הופעות מוזיקליות, מיצגי תיאטרון, הרקדות, מופעי מחול, קטעי אופרות וסיורים מודרכים, לצד תפריטים מיוחדים במסעדות ובבתי קפה וזאת, על רקע הארה דקורטיבית של מבני באוהאוס במתחם העיר הלבנה.



במהלך הערב תהפוך כיכר ביאליק למתחם מיצגי אמנות ומופעי רחוב בשלל סגנונות אירופאים. שדרות רוטשילד יהפכו כמידי שנה למדרחוב ענק שלמופעי רחוב. מאות הצלמים שייקחו חלק במרתון הצילום הלילי יתעדו – במצלמה מקצועית או בסמארטפון – את העיר ואת אנשיה במסע הלילי מרתק.