"רוב הסטודנטים מקריית מלאכי חוזרים לעיר והופכים להיות עוגנים חשובים", אמר ראש עיריית קריית מלאכי, אליהו זוהר, בטקס סיום שנת הלימודים, שבו השתתפו כ־120 מהסטודנטים בני העיר, שקיבלו השנה מלגות לימודים בסיוע מפעל הפיס. זוהר הדגיש, כי מפעל הפיס מהווה עוגן משמעותי בפיתוח העיר ובסיוע לסטודנטים. "אלה שמקבלים את המלגות נותנים בתמורה שעות חונכות ותרומה לקהילה", סיפר.



מנכ"ל מפעל הפיס, עמרי לוטן, אמר בטקס שהתקיים בלופט הצעירים בקריית מלאכי: "אנחנו מעניקים מדי שנה כ־15 אלף מלגות בהיקף של כ־130 מיליון שקל. אנחנו מפתחים את העתיד", אמר לוטן לסטודנטים. לוטן ציין עוד, כי מקבלי המלגות מחזירים לחברה כשתי מיליון שעות של חונכות והתנדבויות קהילתיות.



"ההתנדבות נתנה לי ביטחון לעמוד מול תלמידים"



כ־600 סטודנטים מקריית מלאכי לומדים במוסדות להשכלה גבוהה. מנהל מרכז הצעירים העירוני, יוסף כהן, מספר שקיימת מגמה מתמדת של גידול במספר הסטודנטים בני העיר."שיתוף הפעולה בין העירייה למפעל הפיס מאפשר לנו להעניק את המלגות ולהגביר את הפעילות הקהילתית בעיר", מוסיף כהן.



אוריאן פור (23), הלומדת חינוך במכללת אחווה ומתעתדת להיות מורה למתמטיקה, הפכה את השעות שעליה לתת לקהילה עבור המלגה, למנוף מקצועי: "תגברתי השנה תלמידים לבגרויות במתמטיקה 5 יחידות. זה עזר להם ובאופן אישי גם נתן לי ביטחון לעמוד מול תלמידים לקראת השנה הבאה כשאתחיל בעבודה מעשית של מורה למתמטיקה".



דניאל טל (23), הלומדת עבודה סוציאלית במכללת ספיר, סיפרה: "תגברתי את מרכז הצעירים ואני מסייעת בייעוץ והכוונה לחיילים משוחררים ללימודים וליוזמות. אני גם חונכת של ילדה עם צרכים מיוחדים". מיטל שמרית (37) הלומדת חינוך מיוחד בגבעת וושינגטון, החונכת ילדה בבית ספר יסודי, אמרה: "המלגה מאפשרת לי ללמוד ולהגשים את הייעוד שלי להיות מורה לחינוך מיוחד".