כ-36 כנפי טיסה יוענקו היום (חמישי) בבסיס חצרים ובמעמד ראש הממשלה למחזור הטרי שסיים את קורס הטיס המפרך והנחשק. סגן ר', שמסיים קורס טייס 176 במגמת מסוקים, שוחח עם חברי הקבינט של 103FM, יואב לימור, רוני דניאל ואלון בן דוד, על ההתרגשות, הקשיים והמפגש עם מפקד חיל האוויר.



"אני מתרגש מאוד, עברנו קורס של שלוש שנים שהיה לא פשוט כלל. במהלך הקורס עברתי פציעה וקרעתי רצועה בברך, למרות זאת המשכתי קדימה. אחרי שנה בקורס חילקו אותנו למגמות, משם הגעתי למסוקים וכעת אני ממשיך למסוקי הקרב".



טייס המסוקים החדש שמצטרף לחיל האוויר, בוגר המכינה קדם צבאית בירוחם שעסק בקרטה מגיל 5, מספר שרצה להיות במגמה אליה שובץ עוד מתחילת הקורס. "רציתי לפנות פצועים, לעבוד עם כוחות קרקע, חי"רניקים, לבצע חילוצים. מההתחלה ידעתי שאני רוצה ללכת למסוקי קרב".



כשנשאל האם יש עתיד למטוסי הקרב ואם לא יוחלפו במטוסים לא מאוישים בקרוב, השיב: "לפני יומיים היינו בשיחה עם מפקד חיל האוויר ושאלנו את אותה השאלה בדיוק, הוא השיב שיש עתיד למערך. מבלי להרחיב יותר מידי - יש עתיד למטוסים לא רק לשנים הקרובות".



בנוסף, סגן ר' פירט על המפגש עם מפקד חיל האוויר, אליו נהוג להגיע בזוגות עם האדם שהכי השפיע על בוגר הקורס: "הבאתי איתי את המדריך שלי בצופים מכיתה ד'. הוא השפיע עליי רבות מבחינה חינוכית. היה כיף להסתכל עליו כאדם מעורר השראה. הוא היה רגיש מאוד לאנשים שסביבו והקפיד לדבר לכולם בכבוד ובהקשבה".