נועם הס מה-בל בוי, זכה במקום הראשון בגמר תחרות וורד קלאס ישראל וייצג את ישראל בתחרות העולמית- Global Finals בברלין. IBBLS, היבואנית והמשווקת הרשמית של מותגי תאגיד האלכוהול הגדול בעולם Diageo, קיימה היום (חמישי) את גמר תחרות World class Israel, שהתקיים השנה לראשונה באילת, ובו נבחר המתמודד נועם הס מהבר בל בוי בת"א לברמן הטוב ביותר בישראל לשנת 2018. 

למעלה מ- 100 ברמנים מכל רחבי הארץ אשר הגישו השנה את מועמדותם לפרויקט היוקרתי והתחרו במספר אתגרים בשלבי רבע וחצי גמר, נבחרו 5 פיינליסטים להתמודד על התואר ולייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית Global Finals אשר תתקיים השנה בברלין אל מול למעלה מ-54 ברמנים מרחבי העולם, כאמור אמש זכה נועם הס מבר בל-בוי במקום הראשון.
"זה כבוד והישג משמעותי עבורי ועבור הקריירה שלי וגם לבל בוי. אני גאה מאוד לייצג את ישראל בתחרות שהיא למעשה האוסקר של הברמנים, שם מתחרים אנשי המקצוע הכי טובים בעולם, מהברים הכי מפורסמים ומצליחים. אני אתכונן כמו שצריך ואעשה כמיטב יכולתי בתחרות בברלין. אני מודה לארבעת המתחרים שהיו מעולים על הפרגון, ולכל אנשי IBBLS על התמיכה והארגון של התחרות", אמר הזוכה.

המתמודדים שהשתתפו השנה בגמר ISRAEL 2018" "WORLD CLASS הם עמית וינטר, גורמי ספיאשווילי, נועם הס, סרגיי אוניפריינקו, והנציגות הנשית בתחרות, נועם שרת.
עדיה לנגה, המנהלת המקצועית בחברת IBBLS, מסרה: "התחרות העולמית, אשר הוגדרה כ'טקס האוסקר של עולמות הבר' מתקיימת בכל שנה במקום אחר בעולם ומקבצת אליה את למעלה מ-54 הברמנים הטובים ביותר בתבל אשר נבחרו בתחרויות המקומיות קודם לכן בהן השתתפו עשרות אלפי ברמנים. הברמן אשר זוכה הופך למרצה מבוקש בעולם האלכוהול ואורח של כבוד בעשרות מדינות, וכמו כן ניתנת לו האפשרות לכתוב ספר אשר מופץ על ידי תאגידDiageo  ,יצרנית האלכוהול הגדולה בעולם ולהפוך לשגריר של הפרויקט. נועם הס אשר נבחר לברמן הטוב בישראל, יזכה לחוויה מקצועית שאין כדוגמתה בעולם האלכוהול ואני מאחלת לו שיזכה להטביע חותם גם ברמה בינלאומית".
נעם והשופטים. צילום: שלומי זירה
נעם והשופטים. צילום: שלומי זירה
חברת IBBLS, יבואנית ומשווקת מותגי האלכוהול המובילה בישראל, משווקת את מותגיGroppo Campari, Fever Tree Monin וכאמור מותג תאגיד האלכוהול הגדול בעולם DIAGEO המייצג מותגים גדולים ואיכותיים בכל הקטגוריות דוגמת: ג'וני ווקר , סמירנוף , קטל וואן ג'ין טנקירי טקילה דון חוליו ועוד. בנוסף החברה היא היבואן המורשה והבלעדי של יקב תבור.
 
הברמנים התחרו בארבעה סוגי תחרות: Eco challenge – אתגר המשלב קיימות בו כל מתמודד מציג סוגיה אקולוגית עמה מתמודד הבר בו הוא עובד (כמו שימוש מוגבר בקשיות משקה) והצעה יצירתית שלו לפתרון אלגנטי של הסוגיה תוך יצירת קוקטייל אלכוהולי מעניין וטעים.
Speed challenge- אתגר הכנה של 10 קוקטיילים שונים על בסיס מותגי הוויסקי של דיאג'יו ב-10 דקות בלבד. האתגר בוחן מספר פרמטרים: מהירות, טכניקת עבודה, עמידה בזמנים וטעם.
Signature challenge – אתגר בו המתמודדים הציגו את עצמם, את עולמם הפנימי, השורשים שלהם, היצירתיות והפילוסופיה שלהם כברמנים דרך יצירת קוקטייל בחתימתם האישית. במסגרת האתגר מציגים המתמודדים את עצמם ונמדדים גם על יכולת הפרזנטציה שלהם וכישורי האירוח והשיחה שלהם.
Blind tasting- טעימה עיוורת של מותגי וויסקי סינגל מאלט שונים מרחבי סקוטלנד. הברמנים קבלו מבעוד מועד רשימה של 6 סינגל מאלטים ולאחר מכן הוגשו להם 4 כוסות משקה שונות מתוך הרשימה, אותם הם נדרשו לזהות לפי הטעם בלבד.
חלק מהשופטים בתחרות היו אריק לורנז, הנחשב לאחד הברמנים הגדולים בני זמננו, ובחלק מעסקיו מנהל את הבר הפרטי של כוכב הקולנוע סמואל ל. ג'קסון וסר אלטון ג'ון, והיווני, ואסיליס קיארטיסיס, מבעליו של בר הקוקטיילים the clumsies באתונה, שהגיע השנה למקום   ה-6  ברשימת 50 הברים הטובים בעולם.