שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון הכריז היום (שבת) באירוע שבתרבות בצור הדסה כי הוא עומד להקים מפלגה עצמאית. "אני מקים כוח פוליטי עצמאי ואוביל אותו בבחירות הקרובות בהתמודדות על ההנהגה הלאומית", הסביר, "יהיו הפתעות שישנו את המפה הפוליטית". הוא הוסיף כי אינו מודאג כלל מאחוז החסימה. "זה ספין של מי שחוששים מהמהלך שאני מוביל, והם יודעים טוב מאד למה", ציין, "אני קורא לחיבורים פוליטיים. זה הדבר שאתגרים לאומיים פנימיים וחיצוניים מחייבים".
יעלון הוסיף כי "הגיעה העת לאחד ולחבר ולהפסיק את שיח השיסוי והשנאה המובל מלמעלה בחוסר אחריות, זו לא מנהיגות". לדבריו, מנהיגות זה לעשות מה שנכון ולא מה שפופולרי. "מפלגה בראשותי לא תשב בממשלה בראשות נתניהו, לא בשביל זה עשיתי את כל המהלך אותו אני מוביל", סיכם, "יש בעיני בסיס רחב מאד להסכמות וחיבורים מהימין הממלכתי ועד לשמאל הציוני, זה רוב מוחלט של אזרחי ישראל. זו השליחות שלקחתי על עצמי, מניסיון ומתוך אמונה ואופטימיות ואני אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל".
מאז שאולץ להתפטר ממשרד הביטחון לפני קרוב לשנתיים, הצהיר יעלון שוב ושוב כי בכוונתו לשוב ולהתמודד על ההנהגה הפוליטית של ישראל. יעלון עדכן בעבר כי בכוונתו להקים מפלגה חדשה אולם כעת נראה שהוא עושה צעד בכיוון, בניסיון כך נראה גם בין השאר, לבחון את מידת תמיכת הציבור בו.