לקראת החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש), אביחי מנדלבליט, ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות 1,000, 2,000 ו-4,000, ולאחר כתב האישום שהוגש נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות, טען הערב (שבת) פרקליט המדינה שי ניצן, בראיון בכאן 11, כי "האישום נגד רעיית רה"מ לא מופרך". בהקשר זה, הוא תהה: "איך אפשר לקרוא לארוחות יוקרה במאות אלפי שקלים חמגשיות?".



"כתב האישום מדבר בעד עצמו, אם לא היה סיכוי סביר להרשעה לא היינו מגישים אותו", הסביר ניצן, שאמר גם כי "שרה נתניהו לא צריכה לקבל (עונש כבד) יותר מאזרח רגיל ולא פחות מאזרח רגיל". 



בהתייחס לדיווחים על מגעים לפשרה בנושא, לפיו התבקשה, לכאורה, נתניהו להחזיר סכום כסף מסוים תמורת סגירת התיק, אמר: "חלק גדול ממה שפורסם על מגעים והסדרים זה 'פייק ניוז'. הודענו שאנחנו שוקלים כתב אישום והיא ביקשה שימוע. התקיים שימוע בעל פה ובכתב, ואז הם הביאו הצעה בנושא ושקלנו אותה. אני לא רוצה להתייחס למקרה הספציפי, אבל אם בנאדם אומר 'אני רוצה להחזיר כסף', אני אגיד לו 'אל תחזיר'?".



כשנשאל על הקלטות ניר חפץ, אשר כללו שיחות על המתרחש במעון רה"מ, אמר: "על סמך שיחה ודאי שאי אפשר להכניס משהו לכתב אישום. צריך שיהיו ראיות, לא מספיק דיבורים".



"נשקלה ונבחנה כל ראיה בתיק הזה וראינו כי אין ראיות להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה עצמו", הוסיף פרקליט המדינה. "לא נרתענו מלפתוח בשלוש חקירות נגד ראש הממשלה בתיקים אחרים. שום דבר לא מרתיע אותנו, רק דבר אחד מעניין אותנו והוא הראיות".



בהתייחס לחקירותיו של רה"מ בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, אמר: "חלפה שנה וחצי מאז שנפתחו החקירות ב-1,000 וב-2,000, ותשעה חודשים של חקירה בתיק 4,000. נערכו כאן עשרות שעות של ישיבות. אנחנו מחפשים להוציא את האמת לאור. מדובר בתיקים לא פשוטים עם הרבה ראיות וזה לוקח זמן. תנו לנו לעשות את תפקידנו על הצד הטוב ביותר".



נושא נוסף שעלה בראיון הוא סוגיית עדי המדינה. "בתיקים של שחיתות ציבורית דברים נעשים במחשכים, והדרך מחייבת לתת מעמד לעדי המדינה. זה שיש עדי מדינה זה דבר שהוא כמעט מובן מאליו, זה חלק משמעותי ביותר מהחקירה".



על תיק המתנות, בו המליצה המשטרה להעמיד את נתניהו לדין על בגין קבלת שוחד, אמר: "מותר לקבל מתנות מחברים, אך תלוי מי החבר, מהי המתנה ומה מטרת נתינתה. אנחנו טרם הגענו להחלטה בנושא". 



תיקים נוספים


במהלך הראיון בכאן 11 עסק ניצן גם בפרשות נוספות, בהן זו של השר לשעבר גונן שגב, שהואשם בריגול למען איראן. "זה תיק תלוי ועומד ויש עליי חובת זהירות. הוא חף מפשע טרם הורשע. יש פרסומים ללא אחיזה במציאות, כדאי להיזהר בשמועות שרצות בנושא", אמר ניצן, שהוסיף: "אני חושב שמה שפורסם מכתב האישום מדבר בעד עצמו. אלו עבירות מאוד חמורות נגד שר לשעבר, ואם לא היינו סבורים שיש סיכוי סביר להרשעה לא היינו מגישים כתב אישום".



בהתייחס להרשעתו של ניסו שחם, אמר: "הופתענו מהכרעת הדין. אנו ניקח את התיק ונלמד אותו ונחליט האם להגיש ערעור. ניצב במשטרה הורשע בעבירה של ביצוע מעשה מגונה בקצינה, וזה לא משהו להתגאות בו".