יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בחריפות הבוקר (ראשון) את המחנה הציוני על תמיכתה בכנס שייערך בכנסת בהשתתפות ארגוני השמאל "שוברים שתיקה" ו"בצלם", תחת הכותרת "ילדים תחת כיבוש". לפיד האשים את המפלגה בהענקת "מתנה לאויבי ישראל" בקיום האירוע. 



"המחנ״צ איבדו את זה. חברו למשותפת והזמינו מחר לכנסת את ״שוברים שתיקה״, ״בצלם״ וכל תומכי ה-BDS לכנס ״ילדים תחת כיבוש״. מתנה לאויבי ישראל", כתב לפיד בטוויטר. הכנס "ילדים תחת כיבוש" הוא יוזמה של חברי הכנסת איימן עודה ודב חנין (הרשימה המשותפת) יחד עם ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני). "בכנס נדון בחייהם של מאות אלפי הילדים שגדלים בצל האלימות, המעצרים והעוני שמייצרות 51 שנות שלטון צבאי על העם הפלסטיני", כתב ח"כ חנין על האירוע בעמוד הפייסבוק שלו. 



ח"כ סבטלובה מסרה בתגובה לדברי לפיד: "תראו את האופוזיציונר הדגול הזה שזנח את כל הססמאות שלו מפעם - צדק חברתי, שוויון בנטל (מה זה?) ועכשיו תומך בחוק האין גיוס וחובר לליכוד כדי להציל את ממשלת נתניהו. שום התקפה שקרית על מחנ״צ לא תחזיר ללפיד את אמון בוחריו שכבר עייפו מהחשבשבת הפוליטית שלא מפסיקה להסתובב לכל כיוון שנראה משתלם בזה הרגע".


סטודנטים באירוע שוברים שתיקה באוניברסיטת תל אביב. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
סטודנטים באירוע שוברים שתיקה באוניברסיטת תל אביב. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
כזכור, תחקיר "החדשות" שפורסם לפני כשבועיים אושש את טענותיו של לפיד בנוגע לקמפיין הכפשות אנונימי שמתנהל נגדו, אך בעוד שבעבר האשים לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקמפיין, מהתחקיר עולה כי דווקא יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הוא שאחראי לו. 

על פי התחקיר, שכרה מפלגת המחנה הציוני את חברת "ספוטלייט מחקרים פוליטיים", שהפעילה שני עמודי פייסבוק פופולריים נגד לפיד - "חלאס יאיר", ו"לא פראיירים", בהם התפרסמו פוסטים רבים שביקרו את "יש עתיד" והעומד בראשה, בין השאר בנוגע לפרשיית השחיתות בעיריית חדרה, זגזוגיו כביכול של לפיד ומדיניותו הכלכלית.
 
במחנה הציוני לא הכחישו אז את הטענות, ואף תקפו את לפיד בנוגע למה שהוגדר בידיהם כ"התבכיינות": "מפלגת העבודה נחושה לנצח את הבחירות הבאות ולהחליף את שלטון נתניהו, ולשם כך שוכר מטה הבחירות, בין היתר, שירותים בתחום המדיה הדיגיטלית מחברות ויעצים חיצוניים בדיוק כפי שעושה כל מפלגה פוליטית בישראל".