ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לנושא האיראני וטען שהכלכלה שלה נמצאת בשפל בזכות הסקציות שהטיל עליה הנשיא האמריקאי טראמפ: "המשטר באיראן מרגיש היטב את החידוש המתקרב של משטר הסנקציות הכלכליות נגדו. הכלכלה האיראנית נמצאת בשפל, צריך לראות נתונים כדי להאמין", אמר נתניהו. 



לדברי רה"מ, "איראן משקיעה מיליארדי דולרים במימון טרור בעולם במקום להשקיע באזרחים. השינוי בעמדת ארה"ב הוא היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. המטרה שלנו נשארה כפי שהייתה - למנוע מאיראן נשק גרעיני ולשבור את מכונת המזומנים שההסכם נתן לאיראן ומממן את התוקפנות שלה, באזור כולל בסוריה". 


"אנחנו פועלים למנוע מאיראן וגרורותיה להתבסס צבאית בכל חלק של סוריה ונמשיך לעשות כך", הדגיש ראש הממשלה שאף התייחס לסוגיית הפליטים הסורים שמתדפקים על הגבול עם ישראל. "ביחס לדרום סוריה נמשיך להגן על גבולותינו נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשטחנו, ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין ושר הביטחון בקשר דומה עם מקביליהם בארה"ב ורוסיה".

לקראת התקרבות כוחות צבא אסד לגבול הישראלי, כאשר ייתכן שבין יחידות הצבא נמצאים גם לוחמים ממליציות פרו איראניות, התראיין ביום שישי מיכאלי בוגדנוב, סגן שר החוץ של רוסיה לענייני המזרח התיכון, לחדשות התאגיד כאן, והציג את נקודת המבט הרוסית לאירועים. "המשבר בסוריה נמשך כבר יותר משבע שנים", פתח בוגדנוב את דבריו, והוסיף כי גם לפני פריצת המשבר המצב בסוריה היה מורכב, וחלק מהבעיות במדינה עדיין לא נפתרו.

"אנחנו היינו רוצים לראות סוריה כזו שבה ההנהגה תיבחר על ידי העם הסורי, ובה גורלו של העם הסורי יהיה נתון בידיו", המשיך סגן השר והוסיף כי סוריה צריכה להישאר חילונית. "כאשר המלחמה בטרור הייתה בשיאה בסוריה, ובעקבות בקשת הממשלה הריבונית שלה, שלחנו את הכוחות שלנו, בעיקר כוחות צבאיים וכוחות אוויר למדינה, לאחר שחתמנו על הסכם מדיני בין הממשלה שלנו לממשלת סוריה על נוכחות של חיל האוויר וחיל הים, בשני בסיסים בטרטרוס ובחמימים. כשתסתיים המלחמה וכאשר ייעלם הצורך לסייע לסורים במלחמתם בטרור, אנחנו נפעל לפי ההחלטה של המדינה הריבונית  כפי שתוצג על ידי ממשלתה: האם הנוכחות שלנו נחוצה שם או שהמשימה שלנו בסוריה הסתיימה והעם הסורי וההנהגה הסורית לא יצטרכו יותר תמיכה כזאת", הסביר בוגדנוב.