חוק הלאום חוזר לכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) בישיבת פורום ראשי המפלגות על רצונו להשלים את חקיקת חוק הלאום בקריאה שנייה ושלישית עוד במושב הקיץ. בהמשך לדברים אלה, יקיים במשלך השבוע שר התיירות יריב לוין, המוביל את החוק מטעם הממשלה, שיחות עם נציגי מפלגות הקואליציה במטרה להגיע לנוסחה מוסכמת אשר תאפשר את סיום חקיקת החוק.



השר לוין הוסיף ואמר כי חוק הלאום הוא מהחוקים החשובים ביותר בהם עסקה הכנסת אי פעם, וכי הוא מבטא את היסודות העמוקים ביותר של הציונות ואת היסודות שעל בסיסם נבנתה מדינת ישראל.



כזכור, החוק הובא לקריאה ראשונה בתום מושב החורף, זאת בלחץ של הליכוד למרות שרוב סיעות הקואליציה מתנגדות לסעיפים משמעותיים בו, ועבר ברוב של 64 תומכים מול 50 מתנגדים. עבור המפלגות החרדיות, מדובר בחוק מורכב ובעייתי. קודם כל בגלל עצם העובדה שמדובר בחוק יסוד, ושנית מתוקף העובדה כי כל סעיף בחוק עלול בעתיד לשמש את בג"ץ או כל ערכאה אחרת, לפרש שלא כהלכה את משמעות החוק ולפסוק בעקבות כך פסיקות מעוותות ואף מסוכנות.

ביהדות התורה אומרים כי למרות חילוקי הדעות הוחלט לאשר את הצעת החוק בקריאה ראשונה ו"לקבור" אותה לאחר מכן ולא להמשיך בקידומו של החוק. בחודש שעבר אמרו חברי כנסת מיהדות התורה כי הוא לא יקודם וכי קיים חוסר הסכמה מוחלט מצד רוב מפלגות הקואליציה נגד סעיפים מרכזיים בחוק.

כשאושרה הצעת החוק אמר היוזם שלה, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד): "החוק הוא תעודת הביטוח שאנחנו משאירים אחרינו לדור העתיד". לעומתו אמרה שרת המשפטים לשעבר ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כי "צריך לשלוח את כל הממשלה הזאת לשיעור אזרחות מההתחלה".