יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הורה לאסור על מארגני האירוע "ילדים תחת כיבוש", שיתקיים מחר בכנסת, להקרין סרטון שבו ילדים פלסטינים וילדים ישראלים וטף עזה מביעים את משאלותיהם, פחדיהם וחלומותיהם. בסרטון אומר אחד הילדים הפלסטינים מאזור סוסיא: "אני חושש מהכיבוש ומאללה. הם תוקפים אותנו כשאנחנו הולכים לבית הספר. הם מפחידים אותנו עם הרובים שלהם". מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר שהסרטון לא יוקרן לאור העובדה שבקשה להקרנתו לא הועברה מבעוד מועד לגורמים המוסמכים בכנסת. כמו כן הורה היו"ר להנהלת הכנסת לקבוע נוהל שיחייב אישור מראש לכל אירוע שמתקיים במשכן כדי למנוע מראש אירועים שנויים במחלוקת שיכולים לעורר מהומות במשכן.
הסרטון שנפסל להקרנה בכנסת

אדלשטיין אמר בתגובה: ״הנחתי את מנכ״ל הכנסת לכנס דיון דחוף בעניין ״כנסים״ כמו זה. שיהיה ברור - חברי כנסת מכל הסיעות שרוצים לקיים אירוע, חייבים לבקש אישור מהנהלת הכנסת. במקום, הם מארגנים אירועים המוניים במסווה של ״מפגשים״, כאילו הם מארחים מבקרים תמימים. הייתי מצפה מהאחראים שיטפלו במצוקת ילדינו קודם״.
הכנס מחר נערך מטעם חברי הכנסת איימן עודה ודב חנין (הרשימה המשותפת), קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) ומיכל רוזין (מרצ). הזמנה לאירוע פורסמה בשבוע האחרון מעל דפי הפייסבוק של חברי הכנסת אולם בלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי לא נעשתה פנייה מצד המארגנים לאגף האירועים במשכן אלא למרכז המבקרים שאישר להם אולם. "לא ייתכן שחברי כנסת יעשו ככל העולה על רוחם במשכן וקיימו אירועים במסווה של "מפגשים". אירוע כזה בכנסת אמור תקיים ללא פוסטרים, כרזות או סרטים ולכן הם לא יוכלו להקרינו". לדבריהם גם בכנס הצדעה לחב"ד שתקיים היום בכנסת ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) יאסר להציג סרטים.
בכינוס מחר אמורים להשתתף ארגוני שמאל כמו "בצלם", "שוברים שתיקה", "הוועד נגד עינויים", ארגון "לוחמים לשלום" וכן עמותת גישה-ילדים בעזה, האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות האדם. עוד יקחו חלק באירוע שגריר האיחוד האירופי, שגריר הולנד וסגן השגריר הבריטי.

בתגובה להחלטת יו"ר הכנסת אמרה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג: "כל הכבוד לחברי כנסת מכל סיעות האופוזיציה שמתעקשים לעסוק במציאות - בעיקר של ילדים. למרות הניסיונות של הימין לעצום עיניים ולהשתיק. לא ברור מתי ולמה יו״ר הכנסת הפך עצמו לצנזור הראשי. מה שברור - זה לא יעבור. אם אדלשטיין דואג כל כך למעמד ותדמית הכנסת - שיפסיק להשתיק את הח״כים. יו״ר הכנסת מעדיף לעצום עיניים, אבל אנחנו לא. גם לא בכנסת". ח"כ ענת ברקו (ליכוד) אמרה בתגובה לכנס: "היה ראוי להציג איך מחנכים דור שלם של ילדים פלסטינים מגיל אפס בהסתה שמרעילה את המוחות ובתהליך חיברות שהופך את הטרור ושנאת יהודים לנורמטיבי". 
 
"ההזדהות עם האויב נגד בני עמך ושיתוף פעולה עם גורמים אנטישמיים כדי לעבוד נגד המדינה זו ההתנהגות של ה"מחנה הלא ציוני". מרצ איננה מפלגה ציונית ותומכת במדינת כל "אזרחיה, מסתנניה ואויביה". ילדי עירי קודמים. צר לי על הסבל של הילדים הפלסטינים, אבל הם קודם כל קורבנות של שלטון טוטליטרי, טרוריסטי ומושחת".
בהזמנה לאירוע כתב ח"כ דב חנין בפייסבוק: "על מה חולמים ילדים שנולדו לחיים תחת כיבוש צבאי? איך נראה היומיום שלהם? ממה הם מפחדים והאם יש להם סיכוי לממש את החלומות שלהם". "התקשורת כמעט תמיד עוסקת רק במניין ההרוגים והפצועים. לפעמים אנחנו שוכחים שבניתיים גדל כאן דור שלם של ילדות וילדים שחיי היומיום של רבים מהם קשים מנשוא ושהעתיד שלהם נראה בלתי אפשרי. בכנס נדון בחייהם של מאות אלפי הילדים שגדלים בצל האלימות, המעצרים והעוני שמייצרות 51 שנות שלטון צבאי על העם הפלסטיני. האם אפשר לייצר תקווה לעתיד אחר עבוד הילדים האלה ועבור הילדים בישראל?"

ראש ההנהגה העולמית של בית"ר נריה מאיר, שיגר מכתב ליו"ר הכנסת נגד קיום הכנס המדובר בטענה שגופים אנטי ציונים אלו עושים שימוש ציני בילדים בכדי לקדם את האג'נדה שלהם נגד מדינת ישראל ועוד עושים זאת בכנסת ישראל. עוד צוין במכתב: "ארגונים אלו כרתו גט כריתות עם הציונות כבר מזמן, ומפליא כי מפלגות המחנה הציוני ומר"צ בחרו לאמץ אג'נדות הקוראות להחרים את ישראל ולפגוע בה. הכנסת לא יכולה להיות במה למוציאי דיבתה של המדינה. אנו מבקשים ממך, יו"ר הכנסת, לבטל הכנס ולו בשביל חיילי צה"ל שלנו, ששומרים עלינו לילות כימים בכדי שנוכל לקיים את חיינו בשגרה".