יו"ר הוועדה לשיקום עזה בקטאר, השגריר מוחמד אל עמדי סיפר הערב (ראשון) לסוכנות הידיעות הסינית שינוואה כי ישראל וחמאס מקיימות מגעים עקיפים, בידיעת ארצות הברית, כדי לפתור את המשבר בעזה. עוד הוסיף אל עמדי כי נכון לכרגע הצדדים עדיין לא הגיעו להסכם, אך המגעים נמשכים. השגריר נמצא בימים אלה ברצועת עזה.



"אנו דורשים את הסרת המצור מעזה, שסבלה כבר שלוש מלחמות", סיפר השגריר, והוסיף כי קטאר "הדגישה בפני האמריקאים והישראלים את הצורך בכך", אך הוסיף כי למרות המאמצים, עדיין אין הסכמה על הסרת המצור. בנוסף למצור על רצועת עזה, התייחס הנציג הקטארי גם "לעסקת המאה אותה מנסה לקדם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ואמר שהנסיכות המפרצית תעמוד לצד הרשות הפלסטינית בנושא.



"קטאר תקבל כל החלטה של הרשות הפלסטינית נוגע לתוכנית השלום של טראמפ", אמר עמדי והוסיף כי גם בנוגע לפתרון המשבר בעזה קטאר תעבוד בשיתוף עם הרש"פ. "לא נתערב ללא הסכמת הרשות הפלסטינית", הדגיש השגריר, אך הוסיף כי ארצו "תסייע לכל תוכנית או הסכם שיעזור לסיים את הסבל של הפלסטינים בעזה. אנו מחפשים פתרון קבוע לבעיה, ואנחנו רוצים למנוע את המלחמה הבאה ברצועה".



במקביל הודיע עמדי על חבילת סיוע של 2.5 מיליון דולר לרצועה, ואמר כי ישראל התחייבה שלא לפגוע במתקני הסיוע של קטאר ברצועת עזה, כל עוד הם לא משמשים בידי חמאס.