יממה לאחר שנרשמו 12 אירועי שריפות בנגב המערבי בעקבות טרור העפיפונים בעוטף עזה, היום (שני) אותרו במהלך הבוקר שני בלוני תבערה בשטחים חקלאיים ועפיפון בשטח מכללת חמדת הדרום, אך עד כה לא פרצו שריפות. עפיפון התבערה נחת בשטח המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום ליד נתיבות, לאחר שנתפס בעצים אך הוא נכבה תוך כדי מעוף באוויר.



הנהלת המכללה הזעיקה למקום חבלן שאסף את העפיפון, לקח את הממצאים למעבדה ואישר כי אכן מדובר בעפיפון שהגיע מרצועת עזה. במכללה מציינים כי בזמן נחיתת העפיפון נכחו מאות סטודנטים במקום, הנבחנים היום בבחינות סוף סמסטר ולומדים במסגרת קורסי הקיץ במכללה. במכללת חמדת הדרום מאשימים את משרד החינוך, הות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה) ופיקוד העורף כי לא העבירו תקציבים למיגון המכללה ולכן היא נאלצה למממן מרחב מוגן שגרם לגרעון תקציבי.



נשיא המכללה פרופסור שאול קרקובר התייחס לעפיפון התבערה ואמר כי "האירוע היום מדגיש בצורה הברורה ביותר עד כמה אבסורדית ולא הגיונית החלטת הממשלה שלא להעביר תקציב למיגון המכללה ולהפוך את חיי הסטודנטים והצוות להפקר, ואם עפיפון נחת בשטח המכללה בוודאי שזה יכול להיות מחר גם פצמ"ר חלילה".



עפיפון תבערה בשטח מכללה ליד נתיבות. צילום: דוברות מכללת חמדת הדרום
עפיפון תבערה בשטח מכללה ליד נתיבות. צילום: דוברות מכללת חמדת הדרום



קרקובר הוסיף: "אין לנו ממ"ד בפנימיות, אין גידור למכללה, כאשר השמירה מתבצעת על חשבון המכללה, וממ"דים שמכסים רק חלקים מסוימים מאוד במכללה נבנו ממש לאחרונה על חשבוננו בעלות של כמיליון שקלים, דבר שהוביל לגרעון משמעותי. מכל בחינה המכללה מוזנחת על ידי הממשלה מבחינה ביטחונית והיום ראינו כי האיום הוא ממשי ומוחשי. אנחנו מבקשים לא לחכות חלילה לפגיעה בנפש ומצפים מהמדינה לקחת אחריות באופן מידי ולפתור את הבעיה".



מוקדם יותר, חבלני משטרה הוזעקו לשדה כותנה בעקבות בלון חשוד שאותר בשטח סמוך לאחד מיישובי מועצה אזורית חוף אשקלון. במקביל, חבלנים הוזעקו לשטח חקלאי סמוך לאחד מיישובי מועצה אזורית שער הנגב לאחר שאזרח שהבחין בחפץ החשוד, בלון אליו מחובר גליל בעירה, הודיע על כך למוקד המשטרה.