פרויקט רכבת השרון נחנך היום (שני) בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל. הפרויקט כולל מסילה ושתי תחנות רכבת חדשות – רעננה דרום ורעננה מרכז. על רקע עומסי התנועה הכבדים בין השרון לתל אביב, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ, הצפי הוא למעבר של נהגים רבים לנסיעה ברכבת ולהפחתת העומסים בכבישים.
הקמת מסילות השרון מהווה חלק מפרויקט "דרך 531" המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, בהשקעה של 4.7 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את הכביש המהיר 531, המחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה לתל אביב, גוש דן ושאר חלקי הארץ. במקביל, הפרויקט כולל הארכה של נתיבי איילון מהרצליה (שבעת הכוכבים) עד לשפיים וחיבורו אל 531. 
מסילת השרון ותחנות הרכבת ברעננה צפויות להיפתח לציבור הרחב מחר בבוקר. פרויקט 'רכבת השרון' כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות הנגישות לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531 ותחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, לרעננה להרצליה והיא כוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. 

בשלב הראשון שיחל מחר בבוקר קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד מספר חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.
פרויקט רכבת השרון מהווה חלק מכביש הרוחב 531, הכולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ומתחבר לכביש 6 במזרח ולכביש 4 ועד לכביש החוף (כביש 2) במערב. קטעים שונים של הכביש עתידים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה. "אנחנו גם בונים וגם הורסים. אנחנו הורסים את מנהרות הטרור של אותם אנשים שלא משקיעים כמונו בחיים הטובים של אזרחיהם, אלא רק כיצד לפגוע באו ומנגד, בונים כאן את המנהרות האלה שמקצרות את הטווחים", אמר נתניהו, שנסע ביחד עם כץ ברכבת בין תחנות רעננה דרום לרעננה מרכז. השר כ"ץ ציין  כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון. 

נתניהו וכ"ץ בטקס. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
"כביש 531 הוא הרבה יותר מכביש, מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת גם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. לאורך הכביש נבנו 36 גשרים ומנהרות, הוקמו 12 מחלפים ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל", ציין כץ. לדבריו, מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים", הוסיף שר התחבורה.

השר כ"ץ אמר עוד, כי רכבת ישראל עוברת בימים אלה תנופת פיתוח נרחבת ותפעיל בקיץ הקרוב יותר מ-500 רכבות, שיגיעו לראשונה גם ליעדים חדשים כמו תחנות רעננה ותחנת מרכזית המפרץ החדשה בחיפה. "מדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית ורכבת ישראל, שתסיע יותר נוסעים, ליותר יעדים, תוך שימוש בטכנולוגיות יותר מתקדמות. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף", הוסיף שר התחבורה.
מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ אמר בטקס: "אנו מצויים בנקודת דרך מהפכנית בתוך מגה פרויקט 531. שנים רבות של עבודות הנדסיות מורכבות הגיעו לסיומן בבשורה אדירה לציבור - הפעלת 'רכבת השרון', מסילה ובה שתי תחנות הבנויות ומצוידות במערכות בטיחות והביטחון מהמובילות בעולם".
מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון אמר, כי רכבת השרון מהווה שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. "איישנו את שתי התחנות החדשות ברעננה במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים מתודרכים בימים אלה על התוואי החדש. מרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל נמצא בישורת האחרונה. במקביל, אנו פועלים להטמיע את תפיסת ההפעלה החדשה של רכבת ישראל, שכוללת את מנהרות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, ונערכים יחד עם גורמי הביטחון לכל תרחיש", הוא ציין עוד.