אירוע מזעזע בממלכה: עובדת במגזר הבריאות מבריטניה נעצרה בחשד שרצחה שמונה תינוקות וניסתה להרוג שישה נוספים, במסגרת עבודתה בבית החולים. במשטרת מחוז צ'שייר הגדירו את המעצר כ"התקדמות משמעותית" בחקירה שהחלה עוד במאי, הנוגעת למקרי מוות במחלקת היולדות ב"בית החולים על שם הרוזנת מצ'סטר.



על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטיים, במשטרה חוקרים מקרי מוות של 17 תינוקות בבית החולים, שאירעו בין מרץ 2015 ליולי 2016, ועוד 15 מקרים נוספים שלא נגמרו במוות. חוקר המשטרה פול יוז סיפר על החקירה שהיא "מאוד מורכבת ומאוד רגיש", ושהשוטרים עושים "כל שביכולתם כדי לאסוף פרטים ולקבוע מה הוביל למותם של התינוקות".



הוא הוסיף ש"אין זמן מוקצב לתהליך הסקת המסקנות הזה, אבל אנחנו מחויבים לבצע חקירה יסודית בהקדם האפשרי". לדבריו, הורי התינוקות מעודכנים ומקבלים את התמיכה לה הם זקוקים: "זו תקופה קשה מאוד וחשוב לזכור שמדובר במשפחות מתאבלות שמחפשות תשובות לגבי מה קרה לילדים שלהם".

 
העובדת רצחה  תינוקות8, תכננה להרוג 6 נוספים. תמונה: ויקיפדיה
העובדת רצחה תינוקות8, תכננה להרוג 6 נוספים. תמונה: ויקיפדיה


מנהל בית החולים, איאן הארווי, הסביר שההחלטה לבקש מהמשטרה לחקור את מקרי המוות "לא נעשתה בקלות, אבל אנו חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי להבין מה קרה". לדבריו, המחלקה בטוחה במתכונת הנוכחית שלה לנשים בהריון מעל השבוע ה-32.

ב-20016 התקבלה החלטה בבית החולים לא לקבל תינוקות שנולדו לפני השבוע ה-32, בשל "שיעור מקרי מוות והתמוטטויות של תינוקות גבוה מהרגיל". נכון לעכשיו, הן בית החולים והן המשטרה סרבו לומר אם העובדת הושעתה, וכן מה תפקידה בבית החולים. החקירה בעיצומה.