השר לשעבר ומי שהיה מועמד לנשיאות המדינה, מאיר שטרית, חוזר לפוליטיקה בגיל 69, ויתמודד על ראשות העיר יבנה, תפקיד אותו מילא לראשונה בגיל 25. היום (רביעי), התארח שטרית בתכנית הרדיו של ענת דוידוב וינגון מגל ב-103FM וסיפר כי "באותה תקופה, יבנה הייתה מועצה שהפכתי לעיר כפי שהבטחתי לבוחריי. מגיל עשר אני כאן, הייתי בכנסת בכל התפקידים האפשריים אך מעולם לא עזבתי את יבנה. כבר שלוש שנים שאני לא בפוליטיקה, ואנשים ביבנה פנו אליי וביקשו שאתמודד במטרה לשנות את העיר. בנוסף, הבחנתי שהעיר נמצאת בנקודה בה או שהיא ממריאה או שהיא שוקעת. החלטתי לא לעמוד מהצד ולקחת את העיר למקום הנכון. אני אוהב את יבנה ואת התושבים שלה ואני אעשה בשבילם את המוטב".



 



דוידוב: אנחנו שומעים שהמון המון צעירים, אפילו באלפים, מגיעים ליבנה. כלומר, יש בה משהו אטרקטיבי בניגוד למה שאתה אומר שצריך לשפר ולשפץ.

שטרית: זה לא בניגוד. יבנה היא מקום נחמד, מקום יפה, בונים פה כמות אדירה של 3,000 בתים, בוודאי שיגיעו הרבה צעירים. המחירים גם זולים בהרבה מתל אביב. אבל זה לא המבחן. 

את ההפסד במירוץ לנשיאות שטרית כלל לא רואה כתבוסה: "ציפי לבני החליטה שלא לבחור בי, כמו גם בארבעה חברי כנסת שעזבו כתוצאה מכך. תמיד אמרתי שהתפקיד ממנו נהניתי הכי הרבה היה להיות ראש עיריית יבנה ואני שמח לחזור לתפקיד. אמנם העיר מתוחזקת טוב וראש העיר הנוכחי שמר עליה במצב טוב, אך לה אין חזון. איכותה של העיר הייתה יכולה להיות פי שלושה ממה שהיא היום"

ינון מגל: אתה לא מרגיש שאתה הולך אחורה?

שטרית: אני לא מרגיש שאני הולך אחורה, אלא זה כבוד גדול עבורי לשרת את הציבור. עשיתי זאת כל חיי וזו זכות גדולה".

מאיר שטרית פרש מהחיים הפוליטיים לפני כארבע שנים, בזמן שהיה חבר במפלגת "התנועה" של ציפי לבני. בתקופה זו, נסגר תיק פלילי שנפתח נגדו בדבר הטרדה מינית של עוזרת הבית שלו, לאחר שסירבה להעיד על המקרה. בעבר, כיהן שטרית בתפקידים בולטים בממשלות השונות, כגון שר האוצר, שר החינוך, שר הפנים ועוד נוספים. 


עריכה: איתמר זיגלמן